7 godsaker du kan lage i påsken

Hei igjen! De fleste liker vel å kose seg litt ekstra når det først er høytid, og når man har litt ekstra tid kan man jo bruke den til å svinge seg litt på kjøkkenet. Her i huset regner jeg med at det blir vafler til kvelds, det er jo vaffeldagen i dag! Ellers har jeg faktisk ikke lagd så mye mer enn marshmallow-barkene som jeg delte oppskrift på for noen dager siden, men påsken er jo ikke over helt enda så kanskje det blir noe annet godt også! Her kommer i hvert fall 7 tips til hva du kan diske opp med i påsken ♥

Hva passer vel bedre å lage i disse dager enn søte cupcakes-kurver fylt med påskeegg? Du kan lage hva slags muffins du liker, jeg valgte gulrotmuffins til disse også gjenstår bare det morsomme, å pynte. Det er superenkelt å få til disse kurvene, jeg viser deg hvordan her.

Disse søte påskekyllingene lagde jeg i fjor, og jeg kan nesten garantere en vellykket påskefrokost med dem på bordet! Hvem blir vel ikke glad av å se disse?

Gulrotkake er alltid godt, og isteden for å lage den tradisjonelle kaken kan du jo diske opp med noen søte mini-kaker? Ha i litt gul konditorfarge i frostingen så blir de påskeklare på et blunk.

Denne desserten lagde jeg tidligere i år til valentines day, men det betyr ikke at de ikke kan nytes til påske også. Kanskje du kan bytte ut jordbærgelé med sitrongelé så får du de fine og påskegule?


Freia påskeegg av den litt sunnere sorten er vel ikke feil? Jeg har faktisk ikke kjøpt en eneste kartong i år, så kanskje jeg skal finne frem bakebollen å lage noen selv isteden.

Gjærbakst er noe av det beste som finnes, men jeg vet mange synes det er litt mye styr å måtte vente på hevingen. Men nå som det er ferie har man tid til å lage skikkelig god gjærbakst, og det er så verdt det! Prøv ut disse himmelske kanelknutene da vel!

Noe som bruker å falle i smak hos de fleste er blåbærmuffins, søt muffinsdeig og litt syrlige blåbær er jo den perfekte kombo! Også er det jo lekende lett å lage!

Håper jeg klarte å friste noen av dere inn på kjøkkenet nå? Å bake eller lage mat er jo en veldig hyggelig aktivitet man kan gjøre sammen så der slår du to fluer i en smekk, sosialt samvær og noe godt å bite i! Lykke til 🙂

Dere må få forresten huske å få med dere konkurransen min hvor dere kan vinne en krølltang! Sjekk ut forrige innlegg ♥

Skal du lage noe godt å påsken?

– Sara


#oppskrift #hjemmelaget #tips #kake #muffins #dessert #søtt #tips #inspo #inspirasjon #påske

27 kommentarer

Siste innlegg