Søte, spiselige påskekyllinger til frokostbordet

Nå i påsken er det mange som koser seg med litt ekstra gode frokoster og nå tenkte jeg å komme med en kjempeenkel oppskrift som piffer opp frokostbordet litt. Jeg har nemlig pyntet de ellers litt kjedelige eggene og forvandlet de til søte påskekyllinger. Alt er selvfølgelig spiselig, men pepperkornene blir kanskje litt sterkeste laget for de fleste.

Du trenger:

  • Egg
  • Majones
  • Gulrot
  • Hele pepperkorn

Bare kok så mange egg du ønsker på vanlig måte. Kjøl de så ned i iskaldt vann før du piller av skallet og skjærer av toppen på egget. Fyll på med majones, og sett tilbake toppen av egget. Da har du fått et lite hodet, som trenger nebb og øyne. Til øynene brukte jeg bare hele pepperkorn og som nebb skjærte jeg ut en trekant av gulrot. Hvis du vil gjøre de helt perfekte skjærer du ut tynne biter av gulrot som du lager ben av.

Og om det kanskje ikke er lov med søtsaker til frokost så kan du i hvert fall sette frem litt gule godiser til lunsj. Påskegulemakroner med sjokoladefyll eller sitronfyll er helt innafor til påske.

Du kan gjøre litt mer utav majonesen og blande i et most egg, litt skvist hvitløk, gressløk, salt og pepper. Da får du en herlig eggesalat med masse smak du kan sprøyte på med en sprøytepose. Men det fungerer helt fint med bare majones også! Så da håper jeg dere likte ideen og at kanskje det dukker opp noen påskekyllinger på noens frokostbord i løpet av påsken?

16 kommentarer

Siste innlegg