Oppskrift: marshmallow bark

Hei på dere, og god helg! Da jeg for litt siden søkte rundt på Pinterest etter påskeinspirasjon kom jeg over noe som fristet skikkelig, marshmallow bark. Det er rett og slett bare marshmallow og hvit sjokolade blandet, men for en god kombo det er! Hvit sjokolade kan jo brukes til å så mye forskjellig, dere husker kanskje popcornet jeg lagde for en tid tilbake? Jeg tenkte i hvert fall at vi kunne ringe helga og påsken inn med disse søtsakene. Tanken var at de skulle se ut som påskeegg, men jeg tar selvkritikk på at de kanskje kunne vært litt rundere og finere i formen! Men det er vel smaken som teller?

Ingredienser: Mini-marshmallows (du trenger bare en pakke, men jeg hadde lyst til å blande litt) // 1 plate hvit kokesjokolade // noe å stikke ut formene med (jeg brukte små påskeegg)

Start med å smelte den hvite sjokoladen før du blander den med marshmallowene. Hvor mye marshmallows du trenger må du bare se an, sjokoladen skal dekke de slik at de klistrer seg sammen.

Hell blandingen over i en form. Jeg brukte en rundform med smurt bakepapir, litt over halvparten av bunnen ble dekket. Press det godt sammen og sett det kjølig til sjokoladen har stivnet helt. Ta brettet ut igjen og la det stå i romtemperatur til du klarer å stikke ut de ønskede figurene.

Det er litt enklere hvis du har metallformer, jeg brukte jo som sagt halve påskeegg og endte opp med å skjære rundt formene. Når de er kuttet ut er det bare å nyte. De er gode når de kommer rett fra kjøleskapet og sjokolden har blitt litt hard!

Da håper jeg dere ble fristet til å lage litt søtsaker selv også! Enter dere prøver dere på disse eller noe annet vil jeg gjerne høre om det i kommentarfeltet ♥ I morgen kommer det et morsomt DIY-prosjekt! Skrives mer da ♥

Skal du lage noe godt til påske?

– Sara


#oppskrift #hjemmelaget #søtt #godteri #marshmallows #påske #inspo #inspirasjon #tips

6 kommentarer

Siste innlegg