Oppskrift: strawberry mojito

Jeg lovte dere oppskriften på drinken Vilde og jeg lagde forrige helg, så her kommer den. Bildene er dessverre ikke så veldig fine, men drinken er veldig god! Denne er ganske lik vanlig mojito, men med jordbær i tillegg. Alt blir bedre med jordbær, så denne her kan jeg nesten garantere at du liker hvis du er glad i den vanlige varianten!

Ingredienser til 2 drinker: 1 lime // 5 jordbær // 1 dl sukker // en god bunt med mynteblader // 1 dl hvit rom // 2 dl kullsyrevann // isbiter

Knus saften av limen, sukker, jordbær, mynteblader og romen i en beholder til alt er blandet godt. Hell over kullsyrevannet og rør forsiktig. Isbitene kan du med fordel knuse i en blender slik at du får en slags slush-konsistens. Ha isen over i ønsket glass før du heller over mojitoen. Drikk gjerne med sugerør så du slipper å få mynteblader med i hver slurk!

Håper jeg kan friste dere selv om bildekvaliteten ikke er der jeg ønsker! Jeg har ikke akkurat lyst til å mikse meg drinker klokken ett på formiddagen kun for å få freshe bilder! Ikke at jeg MÅ drikke de opp, men det er jo synd å lage de for så å kaste det. Uansett, håpe de duger, jeg kan i hvert fall garantere for smaken! Hvis dere har lyst på et par andre oppskrifter finner du vanlig mojito her, og strawberry daiquiri her. Og hvis du ønsker er det selvfølgelig bare å droppe romen så har en du en supergod alkoholfri drink!

 

#oppskrift #drink #mojito #jordbær #cocktail #fest #party #tips #inspo #inspirasjon

10 kommentarer

Siste innlegg