Oppskrift: Mojito

God fredagskveld! Har dere hatt en fin start på helen? Jeg har brukt min sammen med Vilde og vi har kost oss glugg ihjel. Planen var å dra ut på kafé, men så regner det en del i hovedstaden om dagen så det fristet ikke å gå ut. Vi ble heller hjemme hos meg og lagde varm kakao og skoleboller! Til kosen så vi filmen Fault in our stars. Så dette har vært en over gjennomsnittet fin fredag ♥ Siden det nå er helg tenkte jeg å komme med en oppskrift på en drink igjen. Det virket som dere likte oppskriften på strawberry daiquiri som jeg postet for en stund siden så da håper jeg denne faller i smak også!

Ingredienser til 2 personer:

  • 8 cl hvit rom (vi brukte Bacardi)
  •  4 cl limesaft
  • Frisk mynte
  • 4 ts sukker
  • Club Soda (brus) eller sitronbrus (vi brukte sistnevnte)
  • Isbiter

Fyll opp glassene med ønsket mengde knust is.

Press limen i en sitruspresse.

Miks mynten, sukkeret og limesaften i en mikser (vi brukte en termokopp, hehe) og hell det over isbitene. Tilsett rom og ønsket menge brus.

Pynt gjerne drinken med en limeskive eller et sugerør hvis du ønsker det.

Denne drinken her er veldig frisk og god med masse syrlig limesmak! Anna, Vilde og jeg koste oss med disse herlighetene på jentekveld litt tidligere i høst og det er jo så koselig med slike kvelder! Det er selvfølgelig mulig å droppe alkoholen hvis man ikke ønsker det, jeg vet jo at flere av dere ikke er 18 enda. Så med denne lille godsaken vil jeg bare ønske dere en riktig fin fredagskveld ♥

Liker du mojito?

– Sara


#oppskrift #hjemmelaget #drink #drikke #alkohol #mojito #lime #mynte

14 kommentarer

Siste innlegg