Oppskrift: Strawberry daiquiri

Hva passer vel bedre før helgen enn en oppskrift på strawberry daiquiri? Det er etter min mening en av de beste, og mest sommerlig drinkene som er, hva er ikke å like? Og det fine med strawberry daiquiri er at den er like god både med og uten alkohol, og ikke minst er den enkel å lage! Håper dere liker oppskriften ♥

Strawberry daiquiri

Ingredienser til 2 drinker: 1/2 kurv jordbær // Saften av en halv lime // 15 cl hvit rom // Simple sirup etter smak (oppskrift lengre ned) // ca. 2 dl isbiter

For å gjøre drinker litt søtere er det vanlig å tilsette noe som kalles for simple syrup, dette er rett og slett bare vann som varmes opp før man tilsetter sukker. Blandingsforholdet er enkelt nok; 0,5 dl sukker til 0,5 dl vann. La blandingen kjøles ned før du bruker den i drinker.

Strawberry daiquiri

Start med å knuse isbitene i en blender, før du tilsetter de andre ingrediensene. Blend godt til du får en jevn og fin konsistens. Pynt gjerne med lime og jordbær på siden av glasset – og nyt!

Strawberry daiquiri

Strawberry daiquiri

Strawberry daiquiri er så godt, og sommerfølelsen slår inn med en gang! Når jeg er fest drikker jeg som regel bare øl og vin, men innimellom er det godt å lage seg noen drinker også. Da er det som regel denne her eller mojito det går i, men jeg har lyst til å prøve meg på litt andre drinker fremover. Kanskje det dukker opp noen nye oppskrifter på bloggen også? 

Hva er din favorittdrink?

– Sara 


#oppskrift #hjemmelaget #drink #strawberrydaiquiri #jordbær #drikke #tips #inspirasjon

21 kommentarer

Siste innlegg