Når en pepperkakebaker baker…

Tenk at i morgen er dagen vi har pyntet, handlet og stresset for her. Jeg ser frem til å våkne opp til Askepott på skjermen med pysj og julestrømpe. Jeg gleder meg til julegrøt og saft hos besteforeldrene til Matias. Også gleder jeg meg til selve julekvelden, den skal feires hos oldemor i år med min familie og Matias. Mens vi gleder oss til alt som skal skje i morgen tenkte jeg å dele bilder fra pepperkakepyntingen min med dere. Jeg har egentlig aldri pyntet pepperkaker til jul, så jeg kan ikke si jeg er så dreven, men etter mange stygge kaker ble det et par fine.

Jeg har tydeligvis en ting for smeltede snømenn, først julekulen og nå disse pepperkakene! Det er jo så søtt da! Disse her var utrolig enkle å lage, bare fyll en rund pepperkake med melis, også fester du på en mini-marshmallows før den tørker. Dekorer den med armer, knapper, gulrotnese, øyne og munn. De er til å spise opp!

Endelig fikk jeg lagd disse mini-husene! De skulle egentlig lages og publiseres under DIY-uken jeg hadde for litt siden, men de første jeg lagde ble ikke akkurat vellykket. Denne gangen gikk det heldigvis bra, og jeg synes de ble så søte! Jeg printet  ut maler og skjærte ut, det tok veeldig lang tid, og ble litt unøyaktig til tider, men når du sitter der med et mini-hus på koppen din er det verdt det.

Det siste jeg lagde var et juletre med “snø” på. Jeg har et cookie-sett med lik form i forskjellige størrelser, så det eneste jeg gjorde var å stikke ut alle sammen og legge de lagvis meg melis. Så brukte jeg den minste som stjerne.

Favoritten!

Dette var så gøy, tror jeg må gjøre dette til en tradisjon! Gleder meg allerede!

5 kommentarer
    1. De minihusene var kule da 🙂 ER det forresten første jul du feirer sammen med Matias på julaften eller? 🙂 Kos deg masse Sara <3 klem <3

    2. Så mye fint du har bakt! og har så lyst å prøve å lage sånne mini pepperkakehus til kopper. Det er så søtt 😀 likte også det kreative pepperkake juletreet, hehe. Og ikke minst, snømennene. De var supersøte <3

    3. frodith: Takk, synes de ble veldig søte ^^ Nei, vi har feiret alle årene sammen vi. Vi bytter på å være hos han og min familie 🙂 Synes det koselig å gjøre det sånn <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg