Valentines-popcorn

I dag har jeg noe spiselig å dele med dere, nemlig popcorn! Ikke vanlig, kjedelig popcorn, men Valentines-inspirert popcorn! Det er ikke noe hokus pokus, men dette smake litt mer spennende enn vanlig popcorn, også er det jo litt søtt å se på. Dette kan sevfølgelig fint brukes i barnebursdager eller andre festligheter også! Planen min var selvfølgelig å bruke hjerteformet kakepynt, men da jeg sto på kjøkkenet å skulle mikse hadde jeg ikke mer igjen! Da ble de kakepynt i søte pasteller isteden ♥

Ingredienser: popcorn // hvit sjokolade // kakepynt (gjerne hjerteformet) //

Pop popcornet og la det kjøle seg helt ned. Mens popcornet hviler kan du smelte hvit sjokolade over vannbad. Jeg brukte litt over en halv pakke, men du ser selv an hvor mye du trenger. Bland sammen popcorn og smeltet hvit sjokolade i en bolle og hell det jevnt utover et bakepapir. Dryss over så mye søt kakepynt du har lyst på, og gjerne litt salt hvis du liker det. La det bare stå å kjøle seg ned til sjokoladen stivner helt. Det gikk unna på noen få minutter i kjøleskapet!

Så enkelt, men så godt!

Server i en søt bolle, eller kanskje noen fine pappbegre. De har veldig mange søte små begre på Søstrene Grene, som ikke koster all verden.

Liker du hvit sjokolade og popcorn hver for seg er jeg sikker på at du kommer til å elske denne oppskriften! Er du ikke så glad i hvit sjokolade går det an å gjøre akkurat det samme med vanlig sjokolade også! Jeg vet ikke hvor godt pynten kommer til å synes, men hvis du bruker noe med litt sterke farger bør det gå bra. Har du lyst på en litt sunnere variant kan du prøve ut varianten jeg lagde i fjor.

Ble du fristet?

– Sara


#oppskrift #tips #inspo #inspirasjon #diy #hjemmelaget #popcorn #hvitsjokolade #sjokolade #godteri #godis #valentines

23 kommentarer

Siste innlegg