5 varme drikker til kalde høstkvelder

Det er mye kos i en kopp med varmt drikke, og en av fordelene med at det begynner å bli kaldere ute er at man kan unne seg nettopp det med den beste samvittighet. Om det er en enkel kopp med kaffe eller en mer avansert eplesider spiller det ikke så stor rolle. Det er hyggen i det å samles rundt en varm kopp med drikke eller følelsen av varmen som brer seg i kroppen som er viktig. Under har jeg derfor listet opp mine 5 favoritter, oppskrift finner dere ved å trykke på overskriftene.

Varm kakao med peppermynte

Min all time favorite, varm kakao med mint! Det er SÅ godt og jeg ber alltid om å få noen dråper mint i kakaoen min hvis jeg er på kafé. Kakaoen blir litt frisk, og samtidig som den gode gamle kakaosmaken er der. Hvis du ikke har prøvd den før så lov meg at du gjør det snart!

Varm eplesider

Dette er en av nykommerne jeg har prøvd i høst, og jeg synes helt klart den fortjener en plass på denne listen! Dette smaker som en varm epletoddy med masse god smak av blant annet kanel og appelsin. En helt herlig kombo for kalde kvelder! Ikke la deg skremme av at den skal koke i 3 timer, du tenker knapt over at den står på ovnen!

Jule-latte

Alle som har vært på Starbucks rundt juletider kan umulig ha unngått å se alle de fristene varme drikkene med julenavn? Jeg ble i hvert fall helt frelst av Gingerbread latte da jeg var i London rett før jul for et par år siden. I fjor måtte jeg derfor prøve å gjenskape den hjemme og selv om den ikke ble helt lik ble den utrolig god! Søt kaffe med masse smak av jul, kan det bli bedre?

Te mot forkjølelse

Det er veldig lett å bli forkjølet på denne tiden av året, og det passer dårlig når man har en bunke med pensum som må leses før eksamen eller et hus å vaske til jul! Kjenner du at du begynner å bli litt småsyk så lag deg en kopp med denne teen og så er sjansen større for at du slipper unna!

Varm kakao med chili

Chili-kakao er enda en nykommer blant mine varme drikker, men den er mer enn velkommen til å stå på denne listen. En spicy kopp med kakao er ikke feil, og chili er dessuten veldig sunt for deg!

Jeg har i hvert fall to andre oppskrifter jeg skal få testet ut i løpet av høsten og vinteren, så denne listen kan fort ende opp med å forlenges!

21 kommentarer

Siste innlegg