Oppskrift: Honningstekte gulrøtter

Jeg lovte dere jo oppskrift på honningstekte gulrøtter tidligere i uka, så her kommer det. Disse gulrøttene ble veldig gode, og passer godt sammen med laks. Jeg kan også tenke meg at det smaker helt himmelsk sammen med andebryst, det pleier nemlig å være godt med litt søtt tilbehør til and. Så da håper jeg det smaker!

Ingredienser til 2 personer:

  • 3-4 gulrøtter
  • 1 ss honning
  • 2 ss smør
  • Sitronsaft
  • Tørket ingefær
  • Chilipulver

Kutt gulrøttene i like store biter og kok de til de nesten er ferdige.

Hell så av vannet og damp de tørre.

Stek dem deretter i honning og smør.

Tilslutt heller du over noen dråper sitronsaft og drysser over ingefær og chili.

Det er litt mer jobb en om du bare skulle kokt de vanlig, men så deilig det var med en forandring på de tradisjonelle gulrøttene! Jeg må innrømme at jeg er dårlig til å variere tilbehøret jeg har ved siden av laks, svin osv. Så det går mye i gulrøtter, enten kokte eller raspede og potet. Brokkoli bruker vi også en del, men det blir jo litt kjedelig i lengden! Så nå er jeg i gang med å teste ut litt “nytt” tilbehør, neste på listen er rødbeter! Det må jeg prøve veldig snart, husker å ha smakt det en gang og det var så godt.

20 kommentarer

Siste innlegg