Et besøk i maisåkeren på Bjørke gård

Vet dere hva jeg gjorde forrige uke? Plukket mais! Endelig fikk jeg kommet meg på maisplukking, som jeg faktisk har hatt lyst til siden i fjor. Bjørke gård er ikke mer enn noen minutter unna Hønefoss med bil og der tilbyr de selvplukk av mais. Gleden var derfor stor når vi endelig fikk samlet en fin gjeng med jenter for å dra på mais-jakt. Selve plukkingen var unnagjort på null komma niks så vi endte opp med å ta en is og skravle litt etterpå, skikkelig koselig bruk av en søndag!

Herlig gjeng ♥

Jeg er relativt pysete når det kommer til insekter og små kryp så dere kan jo gjette hva jeg tenkte da jeg så disse trange stiene? Faktisk er jeg i all seriøsitet ganske fornøyd med meg selv, det ble litt fekting med armer og noen lyder her og der, men jeg turte i hvert fall! Heldigvis er Mia akkurat som meg på det området, godt å ikke være den eneste 🙂  

Fornøyd med fangsten!

Måtte bare! Ser ut som en tiåring, men samme det – jeg ER en mais. Haha 🙂

Idylliske omgivelser.

Etter endt plukking måtte kolbene selvfølgelig smakes på og de skuffet virkelig ikke. Helt ferske maiskolber, rett på grillen. Blir det bedre?

Ja selvfølgelig, med et lag smør på! Fy søren så deilig, dette håper jeg virkelig vi får til igjen neste år. Da kanskje med felles grilling etterpå? 

– Sara


#mais #selvplukk #gård #venner #venninner #koselig #mat #grille #vegetar #blogg

1 kommentar
    1. Så artig da, liker mais men har aldri plukket selv..det fikk jeg lyst til å gjøre en gang :)) Mange koselige bilder og du kledde å være mais..hehe.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg