Sjokoladefondant med Nutella

Det er kanskje ikke lørdag i dag, men jeg må bare dele oppskriften på disse nydelige sjokoladefondantene med dere! Sjokoladefondant har jeg aldri lagd før, så da jeg fikk bakesett av naboen til bursdag var gleden stor. Det var litt vanskelig å steke de passelig lenge, men nå har jeg funnet ut hva som er riktig. Håper dere vil teste ut oppskriften!

Ingredienser til 4 fondanter:

3 egg

  • 80g sukker
  • 1 ss mel
  • 150g melkesjokolade
  • 40g smør
  • 4 ts Nutella

Sett først ovnen på 200 grader. Pisk så egg og sukker godt sammen, før du tilsetter melet og rører videre.

Smelt sjokolade og smør i en egen bolle, når det er helt flytende heller du det i eggeblandingen.

Klipp opp bakepapir og kle fondantformene, før du fyller formene.

Fyll formene like fulle og putt en teskje med Nutella i midten av hver form. Stek de på nederste rille i ca. 8 minutter, sett de så på benken for å hvile ett minutt. Så er det bare å nyte!

Dette er en skikkelig sjokkobombe, men fy så godt! Hvis du synes det blir litt i overkant med Nutellakjerne er det bare å lage de uten. Du kan også putte andre ting i midten, myke karameller var et av tipsene boken kom med. Ser for meg at det ikke er helt feil heller!

4 kommentarer
    1. omnomnomnom (x100) – dette så farlig godt ut, herreguud!! <3 Jeg er egentlig den typen som er mer glad i Nugatti eller Nutella, men nutella er absolutt innafor det også! Tuusen takk for oppskrift, skal absolutt prøve å få prøvd det, hehe 😀

    2. Vilde: Hihi, disse var skummelt gode! Du kan fint bruke Nugatti hvis du liker det bedre, her er det bare fantasien som setter grenser for hva som kan puttes i midten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg