Oppskrift: Oreo Mud Cake

I går var det snakk om trening og tidligere i dag bekjemping av cellulitter, og nå kommer det en oppskrift på tidenes kaloribombe! Haha, her snakker vi kontraster, men jeg må bare dele denne oppskriften med dere! Naboen hadde bursdag for en god stund siden og hun er veldig glad i kaker så da måtte jeg bake litt til henne. Oppskriften er hentet fra bloggen Detsøteliv.no, der er det evig mange gode oppskrifter! Løp inn å sjekk den ut!

Ingredienser

  • 150g smør
  • 1dl bakekakao
  • 2 egg
  • 3dl sukker
  • 2ts vaniljesukker
  • 2dl hvetemel
  • 1 pakke Oreokjeks
  • 2dl kremfløte
  • 100g smør
  • 300g hvit sjokolade
  • 100g mørk sjokolade
  • 150g marshmallows (gjerne mini)
  • 1 pakke Oreokjeks
  • Sjokoladesaus

For å lage bunnen smelter du smøret og tilsetter kakaoen, rør godt til all kakaoen har løst seg opp. I en annen bolle visper du egg, sukker og vaniljesukker sammen, før du blander inn smøret. Rør deretter inn melet. Pakken med oreokejeks grovhakkes før den vendes inn i røren tilslutt. Ha røren i en rund form med bakepapir i bunnen. Stek bunnen på 175 grader i ca. 15 minutter. Kaken skal være ganske myk i midten. La kaken avkjøle seg helt, mens du mellomtiden lager sjokoladekremen.

Varm opp fløten og smøret i en kjele før du drar den av platen og har i all den oppknekkede sjokoladen. Rør til all sjokoladen er smeltet helt. La så kremen avkjøles til den blir tykk og romtemperert.

Hvis de har mini-marshmallows på butikk kan du bare kjøpe det, hvis ikke går det fint an å klippe opp vanlige. Jeg klipte opp mine i fire biter, da ble de akkurat passe store.

Fordel marshmallowen over kakebunnen (spar noen til pynt) før du heller sjokoladekremen over.

Sett kaken kjølig en god stund før du topper kaken med resten av marshmallowen, grovhakket oreokjekse og sjokoladesaus.

NAM så god, men som dere sikkert skjønner etter å ha lest oppskriften, veeeldig mektig! Kaken falt i god jord hos alle som har smakt den, så jeg anbefaler dere å teste ut denne her til neste bursdag eller venninnekveld!

10 kommentarer
    1. NAM! Herregud, jeg kjenner det prikker i venstrehånda bare av å lese denne bloggposten! :p
      Søsteren min har bakt en kake etter en oppskrift fra Det Søte Liv. Tror den het “Ondskapsfull sjokoladekake” eller noe sånt, og den var virkelig ondskapsfull. Men det er også den beste sjokoladekaka jeg noen gang har smakt <3

    2. Haha, jaja, slike kontraster får det bare være, for det er vel umulig å motstå denne kake, eller hva? Fyyysøren den ser så sykt god ut *vann i munn*! Tusen takk for tips, denne må jeg virkelig prøve en gang, mmmh <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg