Oppskrift: Frossen banan på pinne

Plutselig var det blitt fredag igjen, så riktig god helg dere! Jeg har holdt på å bake i hele dag, så jeg har kommet litt sent i gang med dagens post, men hvis kaken blir så vellykket som jeg håper dukker det opp en oppskrift her om ikke lenge. Jeg kan si så mye som at den inneholder oreo, masse sjokolade og marshmallows! En skikkelig kaloribombe, men det er jo ingen håp for SK2015 uansett, så da er det bare å kjøre på å nyte livet. Neida, hehe. Selv om det ikke blir noen kakeoppskrift i dag, tenkte jeg isteden å tipse om en enkel snacks du kan lage på varme sommerdager. Du trenger bare tre ingredienser og det hele tar maks 5 minutter å lage. Det er verdt å juble for!

Ingredienser:

  • Banan
  • Peanøttsmør
  • Mørk sjokolade
  • Evt. kokos eller annen topping

Del bananen i to og stikk en ispinne el. inn i bananen. Smør på et lag med peanøttsmør før du setter den i fryseren til det har stivnet helt. Smelt sjokoladen og gi bananen et sjokoladetrekk. Legg de så tilbake i fryseren noen minutter før de kan nytes.

Enklere blir det ikke! Jeg pyntet mine med litt kokos for syns skyld, men det de er like gode uten. Et lite tips er å ta de ut fra fryseren i god tid før du vil spise disse, de blir nemlig ganske harde i fryseren! Så er det bare å nyte!

7 kommentarer
    1. Fy søren! Det der så jo bare fantastisk godt ut! Må prøves en gang i løpet av sommeren 🙂 Håper du får en super fin fredag videre 🙂

    2. Aldri laget før, men det så helt utrolig godt ut 🙂 Jeg liker godt banan også så 🙂 Og sjokoladetrekk er jo aldri feil 🙂 Koser du deg? 🙂 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg