Street Style Taco

Sponsede produkter

Den kjære fredagstacoen vår har kanskje ikke så mye til felles med skikkelig mexikansk taco, men vi nordmenn elsker den akkurat sånn som den er. Derfor er det litt risky business å tukle med akkurat denne retten. Mange, meg selv inkludert, har en helt egen rekkefølge når det gjelder hvilke ingredienser som skal få komme på tacolefsa. Ellers blir det liksom ikke ordentlig taco! Men nå har Santa Maria tatt på seg utfordringen og kommet ut med en rekke nye produkter i sin Street Food-serie. En serie nye taco-ingredienser som skal ta den fargerike gatematen inn til ditt kjøkken. Med nye spennende dufter og smaker blir den tradisjonelle tacoen straks noen hakk mer spennende.

Serien har to underserier; Jamaican Jerk tacos, som består coconut & pepper tortilla, spice mix og mangosauce. Og Pulled Salmon wraps som består av chapati bread, lemon chutney og ginger and chili spice. Jeg har testet produktene på bildet over. 

Tanken er kanskje ikke at man skal kombinere mangosausen med lemon chutney, men jeg fikk begge tilsendt av buzzador så da prøvde jeg like gjerne begge to sammen. Og det ble faktisk en skikkelig spennende combo! “Kjøttdeigen” er fra Rema1000 sin meat-ish-serie, og den ble krydret med Jamaican Jerk Spice. Deigen fikk en god krydrete smak, som av en eller annen grunn minner meg om jul, jeg tror kanskje det kan ha vært litt allehånde i miksen? Og for å være ærlig synes jeg denne kryddermiksen var et godt avbrekk fra det vanlige tacokrydderet.

Som sagt synes jeg sausen og chutneyen passet godt sammen, men hvis jeg skal anbefale én å sette å på borde neste tacokveld tror jeg det må bli chutneyen. Den ga en mild og god søtsmak til tacoen og tilførte smaksmessig noe helt nytt som jeg likte skikkelig godt. Den tror jeg forresten kan være veldig god å ha til ost og kjeks, eller andre retter også! 

Mangosausen tenker jeg kanskje er litt vanskeligere for folk å like, den blir kanskje litt for sær på middagstallerkenen. Men det kan godt hende bare er mine antakelser. Jeg spiste i hvert fall opp hele tacoen min, og jeg hadde akkurat samme kombinasjon i dag også. 

Hva er det rareste du har hatt på tacoen din?

– Sara


#mat #middag #taco #santamaria #buzzador #buzz #tips 

5 kommentarer
    1. Selv er jeg ikke noe fan av slik mangosaus eller mangochutney, men ellers hørtes det godt ut. Det kule med taco er at du kan ha akkurat hva du vil på og gjøre som du vil med den! En kompis av meg har eple, ris og gulrot på tacoen liksom! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg