Oppskrift: sjokolade-popcorn

Da har jeg offisielt startet “treningsåret 2015”, og det med å komme for sent til gruppetimen! Jeg hadde tydeligvis blingset for da jeg gikk ned til styrkesalen litt smånervøs over hvordan formen kom til å være var de andre godt i gang med timen allerede. Det begynte 15 minutter før det jeg trodde, sa da kunne jeg ikke bare brase inn. Veldig kjipt! Senteret ellers er jo ganske fullt nå så jeg endte bare opp med å ta en halvtime styrke før jeg labbet hjemover på holka. Neste gang skal jeg trippelsjekke tidspunktet før jeg drar! Hehe, uansett! Jeg nevnte i går at jeg skulle prøve å lage noe sunnere snacks og resultatet ble kjempegodt! Så her kommer en oppskrift!

Ingredienser:

  • Tørka maiskorn (står i snackshylla)
  • Kokosolje
  • Havsalt
  • Mørk sjokolade

Varm opp kokosolje i en kjele og dekk bunnen med maiskorn, husk lokk! Rist litt på kjelen underveis, slik at det ikke brenner seg. Når du merker at det ikke popper så mye lenger tar du kjelen av platen og salter etter ønske. Smelt sjokoladen og hell det over popcornet, bland godt så sjokoladen blir godt fordelt. Salt gjerne litt på toppen hvis du ønsker. Sett popcornet i kjøleskapet til sjokoladen har stivnet.

Dette er midt i blinken for de som liker en blanding av salt og søtt, det ble faktisk litt Smash-aktig i smaken! Jeg orket ikke så mye i gå så jeg tok med meg resten på jobb i dag og det virket som at det falt i god jord hos alle. Dette er helt perfekt hvis man får lyst på noe søtt en kveld og man ikke har lyst til å gå løs på sjokoladeplaten.

7 kommentarer

Siste innlegg