8 varme drikker du kan kose deg med i vinter

Det er så mye kos i en kopp med varmt drikke, og nå som vinteren er rett rundt hjørnet synes jeg det passet godt med en oppsummering av mine favoritter på den fronten. Jeg har delt en god del oppskrifter på varme drikker i årene som har gått, og i dag skal dere få en reprise av 8 favoritter. Jeg kan selvfølgelig love at det vil komme flere oppskrifter i løpet av vinteren ♥

Kakao med chili: Altså sjokolade og chili, finnes det en bedre kombinasjon? Jeg synes i hvert fall den sterke chilien i kombinasjon med søt sjokolade er helt perfekt å varme seg på. Bokstavelig talt!

Solbærgløgg: Som den gløgg-elskeren jeg er måtte jeg forsøke å lage en hjemmelaget variant i fjor. Og selv om dette ikke egentlig er helt som tomtegløggen jeg bruker å kjøpe ble dette en veldig god varm drikk. Det minner egentlig litt om en spicy solbærtoddy!

Kakao med peppermynte: Hvis du er glad i sjokolader som After Eight er dette kakaoen for deg! Mint er SÅ godt i varm kakao, og jeg ber alltid om et par dråper peppermynte i koppen hvis kafeer tilbyr det. 

Pumpkin spice latte: En all time favorite er selvfølgelig pumpkin spice latte. Dette er en skikkelig høstlig drikk, men den kan jo like gjerne nytes på vinteren! Prøv den hvis du liker

Kakao med peanøttsmør: Dette er den nyeste varianten av varm kakao jeg har testet ut, og fy søren så godt det var! Her har du en skikkelig mektig drikk, så du bør ikke lage mer enn én kopp – hvis ikke du er veldig fysen da!

Chai latte: Denne oppskriften delte jeg kun for et par dager siden, men den ble så god at den fortjener en plass på listen. En kopp varm, krydret og kremete te sier aldri jeg nei takk til. Og faktisk er denne drikken like god kald som varm!

Varm eplesider: Hvis det ikke frister med kakao eller kaffe kan du jo teste ut varm eplesider. Det tar litt tid å lage, men mesteparten av tiden går med til koking. Og det er så verdt det når sideren er ferdig, supergodt på kalde kvelder!

Jule-latte: Hva passer vel bedre i førjulstiden enn å lage en kopp med deilig jule-latte? Her får du rett og slett en liten smak av jul i koppen, og den minner faktisk litt om gingerbread latte fra Starbucks. 

Håper noen av disse drikkene frister, jeg kan i hvert fall skrive under på at samtlige er mer enn drikkbare! Så håper jeg dere får en fantastisk fin lørdag ♥ Jeg skal bort både i dag og morgen, gleder meg til begge deler! 

Hva er din favoritt varme drikke?

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#drikke #kakao #chai #latte #tips #anbefaling #inspirasjon #oppskrift 

16 kommentarer

Siste innlegg