Oppskrift: Pumpkin spice latte

Pumpkin spice latte har stått høyt opp på listen over ting jeg har hatt lyst til å lage i høst, men jeg har liksom aldri kommet så langt. Endelig i dag fikk jeg tid, og jeg hoppet nesten av glede da jeg smakte på den, for den ble SÅ god! Pumpkin spice latte er en klassiker hos Starbucks om høsten, og det er virkelig ikke uten grunn. Nå er jeg glad jeg har masse gresskarpuré i fryseren, så kan jeg lage dette så mye jeg vil fremover. Det finnes mange oppskrifter på denne drikken, men min er inspirert fra bloggen livesimply.me. Håper dere liker den ♥

Ingredienser: 1,3 dl kaffe // 0,7 dl melk // 2-3 ss gresskarpuré // 3 ss maplesirup (eller annen søtning) // 1 ts pumpkin pie spice (se oppskrift lengre ned) // 1/2 ts vaniljepulver // pisket krem til topping// 

Ha melk, søtning, gresskarpuré og pumpkin pie spice i en kjele. Varm det på medium varme til det begynner å boble. Ta så kjelen av platen, tilsett vaniljepulver og bruk en stavmikser eller blender til å lage melkeskummet. Her er det en fordel å bruke helmelk for å få det samme tykke melkeskummet som man får på kafé, men det ble godt og skummete med ekstra lett melk også. Hell melkeblandingen over i en kopp og tilsett kaffen.​

Topp gjerne med pisket krem og et lite dryss av pumkin pie spice. 

For å lage pumpkin pie spice trenger du: 4 ss kanel // 2,5 ts malt ingefær // 2 ts muskatnøtt // 1 ts allehånde // 1 ts malt nellik. Bland alt sammen i en liten beholder, så har du helt utrolig godt krydder til varme drikker og bakst.  

– Sjekk gjerne ut oppskriften min på jule-latte, inspirert av Starbucks sin gingerbread latte –

Gresskar, kaffe og masse deilig krydder, hva er det å ikke like? Jeg håper virkelig dere tester ut denne oppskriften, for dette er noe av det beste jeg har smakt på leenge! Jeg tenkte å dele oppskrift på hvordan man veldig enkelt kan lage gresskarpuré selv i morgen, det er ingen grunn til å kjøpe ferdig når går så fort å lage selv. Så titt innom igjen i morgen for å få med dere det ♥

Har du smakt pumpkin spice latte før?

– Sara


#kaffe #latte #kaffelatte #pumpkin #gresskar #starbucks #hjemmelaget #oppskrift

15 kommentarer

Siste innlegg