Dessert på grillen: 2 tips

Det er lite som gir mer sommerstemning enn når grillen fyres opp og lukten av grillmat begynner å bre seg. Og selv om det som regel er middagsmat som tilberedes på grillen kan du også lage en hel del søte fristelser på en grill. Hvis du har lyst på noen tips til kjøttfrie alternativer å grille kan du sjekke ut dette innlegget. I dag skal jeg vise deg hvordan du kan lage søte grillspyd og en utrolig god banandessert nettopp på grillen. 

For å lage fruktspyd skjærer du bare opp ønsket frukt i biter og trer de på et spyd, gjerne med marshmallows mellom! Jeg brukte ananas og vannmelon, men jeg er sikker på at jordbær og kiwi for eksempel også er veldig godt. Nektarin veit jeg også en del griller, så det går også an å prøve! Hvis du vil ha med marshmallows er det lurt å ikke legge spydene rett på grillen, da tror jeg det ville blitt mye gris! 

Yummy!

Den andre desserten er bakt banan med is og tilbehør. Har dere prøvd å grille eller steke banan på bål før? Det blir så godt, og jeg får med en gang flashbacks fra barneskolen da vi pleide å putte sjokolade i bananen og steke de på bålet. Dette blir litt av det samme, bare at jeg har brukt sjokoladesaus og serverer med is og nøtter. 

Håper jeg klarte å friste litt med disse bildene, bare vær forsiktig når det grilles nå. Noen steder er det jo grillforbud, så det er greit å være obs. I dag har det heldigvis regnet litt og mer skulle det bli så jeg, endelig! Det trengs virkelig litt regn nå. Happy grilling!

– Sara


#dessert #grill #grille #sommer #frukt #banan #is #søtt #tips #inspirasjon #blogg

5 kommentarer

Siste innlegg