DIY: tråd-kurver

Her kommer altså innlegget som skulle vært ute på lørdag, det burde egentlig ikke være lov til å suse så mye! Men men, bedre seint enn aldri, er det ikke det de sier? Jeg sliter litt med å finne på noe å kalle disse her, men tråd-kurver er kanskje passende? Jeg har i hvert fall sett lignende ting på Pinterest både i store og små utgaver og jeg synes det er så fint. Enkelt å lage er det og, så da fant jeg frem noen gamle telysholdere og små blomsterpotter. Resultatet ble jeg egentlig ganske fornøyd med, så nå vurderer jeg å lage en sånn i stor også.   

Til dette prosjektet trenger du egentlig bare beholdere som du ønsker å freshe opp, tråd (bruk den tråden du ønsker, men jeg synes den tykke naturtråden gikk kjappest), limpistol og saks. 

Start nederst på beholderen og lim en stripe før du tett i tett surrer tråden langs beholderen. Du må ikke ta for lange stykker om gangen slik at limet rekker å tørke før du får lagt på tråden. Med den tynne tråden her tok det ganske lang tid, men resultatet ble akkurat som jeg hadde sett for meg. Tråden er kjøpt på IKEA for flere år tilbake, men de har den sikkert på Panduro eller lignende. Glasskrukken er også fra IKEA, en gammel telysholder. 

Naturtråden er fra Panduro Hobby, kjøpt for lenge siden, men de har det alltid der. Blomsterpotten er fra Mestergrønn, men alt kan egentlig brukes!

Dette kan man som sagt også gjøre med større blomsterpotter og tynt tau. Det blir skikkelig fint og gir en sånn lun følelse i rommet, hvis det gir mening? Jeg har i hvert fall veldig lyst til å prøve meg på en stor variant til den ene grønne planta vår. Da tror jeg det blir med tvunnet sjøgress, det er SÅ fint! 

– Sara


#diy #interiør #inspirasjon #tips #dekor

8 kommentarer

Siste innlegg