Middag på 1-2-3

Sponset

En ting jeg virkelig finner glede i er matlaging. Det å kunne leke seg med ingredienser og finne frem til gode smakskombinasjoner er utrolig gøy, og jeg kan stå på kjøkkenet i flere timer enkelte ganger. Jeg liker å lage maten fra bunnen av, både fordi selve kokkeleringen er gøy, men også fordi jeg synes maten ofte blir best når man lager det selv. Likevel er det dager hvor jeg ikke har tid eller lyst til å så mye som kutte opp en gulrot, og de dagene er jeg veldig glad for at det finnes enkle løsninger i butikkene. For litt siden fikk jeg tilsendt et par av de nye middagskittene til Knorr for testing. Jeg fikk rettene lasagne og enchiladas. Disse kittene er perfekt for to personer, og de krever veldig liten innsats å lage. Vi har kun rukket å smake på lasagnen, men den falt i god jord hos både meg og samboeren.

Lasagne er alltid en sikker vinner på matbordet, og ekstra deilig er det jo å bare slenge det kjapt i sammen og så sette det rett inn i ovnen.

I pakken fulgte det med pastaplater, urtemiks, tomatpaste og pulver til å lage den hvite sausen. Vi valgte å lage vår med kikerter istedenfor kjøttdeig, siden vi ikke spiser noe særlig kjøtt. Da stekte vi bare kikertene litt i pannen før vi tilsatte vann, tomatpaste, hakkede tomater og urteblandingen. Mens dette sto å putret slang vi pulveret til den hvite sausen i kjelen sammen med melk.

Så var det tid får å legge alt det gode lagvis. Vi startet med kikerter og tomatsaus, så tok vi et lag pastaplater, repeat og så hvitsaus på toppen. Lasagne blir jo ikke lasagne uten litt ost på toppen, så det slang vi selvfølgelig på. Og litt urter og krydder bare fordi vi liker det.

Easy peasy! Alt står selvfølgelig forklart på pakken, så hvis du lurer på målene finner du alt du trenger av informasjon der.

Vi gjorde det veldig enkelt å serverte med bladspinat. Men du kan jo lage en litt mer spennende salat, eller kanskje varme noen hvitløksbrød? Vi ville som sagt ha det veldig enkelt, og likevel ble det veldig godt! Disse kittene finnes i to varianter til, enchiladas, som jeg nevnte lengre opp og thai green curry. Vi gleder oss til å smake på de andre.

Hva lager du hvis du vil ha noe enkelt?

– Sara


#mat #middag #lasagne #hverdag #tips

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg