Oppskrift: Iced tea cubes

Hei og god kveld! Jeg veit det er litt seint, men jeg hadde bare så lyst til å komme innom å dele en oppskrift med dere på tampen av kvelden. Iste er en av mine favoritt-drikker å kose meg med om sommeren, og det kan du lage veldig enkelt hjemme. Det blir mye billigere enn å kjøpe på butikken, og ikke minst mye sunnere! Håper dere prøver ut disse, og at de faller i smak 🙂

Ingredienser: Vann // 2-3 poser grønn te // Sitron/limesaft // Biter av sitron/lime til pynt // Isbitbrett

Lag sterk grønn te og la den kjøle seg helt ned. I mellomtiden kan du kutte opp små biter av sitron eller lime. 

Bland saft fra lime eller sitron i den kalde teen. Jeg hadde litt av begge deler, og det ble veldig godt! Fyll et isbitbrett med sitron/limebiter og hell over teen. Sett i fryseren i noen timer, så har du deilige iste på null komma niks når lysten på noe forfriskende melder seg!

Ta noen isbiter i et glass, eller en mugge som jeg har gjort her og hell på med iskaldt vann. Hvis du ønsker å søte den kan du gjøre det med ønsket søtning. 

Herlighet så godt dette ble! Det går så lang tid mellom hver gang jeg lager dette, så jeg glemmer alltid hvor godt det er. Kombinasjonen av grønn te, sitron og lime minner faktisk veldig om den grønne isteen til Tine. Dette er selvfølgelig bare én av veldig mange kombinasjoner som kan lages. Klassikeren fersken-iste kan du selvfølgelig lage selv, bytt ut grønn te med fersken-te og kutt opp småbiter av fersken isteden for sitron. Enkelt, og veldig godt!

Hva slags iste foretrekker du?

– Sara


#oppskrift #sommer #iste #sunt #sunnere #drikke #drikk #tips #inspirasjon #inspo “hjemmelaget

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg