Serietips: The People v. OJ Simpson

Nå synes jeg det er på tide å gjenoppta fredagstradisjonen her på bloggen med et underholdningstips hver uke. Heldigvis er det spådd regn denne helga i store deler av landet, så hvis dere blir like hekta som meg kan dere bare kose dere med god samvittighet. Dere har helt sikkert hørt om denne saken, og kanskje dere allerede har sett serien? Jeg var dessverre bare 2 år da denne rettssaken pågikk i Amerika, men hadde jeg vært gammel nok hadde jeg garantert sittet klistret til skjermen. For dette var virkelig århundrets rettsak, superspennende!

Serien er en del av Netflix sin true crime-serie, og handler om rettssaken mot OJ Simpson i 1994 hvor han var siktet for drapene på sin ekskone Nicole Brown og hennes venn Ron Goldman. OJ har på sin side det som ble omtalt som The dream team, en solid gjeng advokater, deriblant Robert Kardashian, som gjorde alt for å få frikjent. Mens Marcia Clark representerer det som kalles The People. Mange av bevisene peker mot Simpson, men det skal likevel vise seg å ikke være noen enkel oppgave å få han dømt. Det som er så kult med denne serien er at de har vært veldig tro mot det som faktisk skjedd, samtidig som vi får et innblikk i livene til de involverte på en helt annen måte enn det man fikk da rettssaken pågikk. 

Marcia Clark spilles av fantastiske Sara Paulsen, jeg har blitt mega fan etter denne serien! Hun var virkelig helt rå i denne rollen, og jeg er nødt til å sjekke ut hva annet hun spiller i. Men så er jo også damen hun spiller, Marcia Clark virkelig en skikkelig inspirerende og kul dame! Hun har i ettertid blitt forfatter, og har gitt ut flere bøker som jeg gleder meg til å få lest. 

Jeg synes denne saken er så fascinerende og personlig har jeg ikke et snev av tvil om OJ er skyldig eller ikke. Dere skal selvfølgelig få gjøre opp deres egen mening, så jeg skal ikke si hva jeg mener. Etter å ha sett ferdig alle ti episodene satt jeg klistret til Youtube å kikket på gamle intervjuer og klipp av OJ, Marcia og rettssaken, og nå har Matias vært så snill å kjøp boken som Marcia Clark har skrevet om rettssaken “No Doubt”, gleder meg til å lese den. Jeg ender sikker opp med å se serien om OJ som ligger ute på NRK også, haha. Hekta? Håper dere finner serien like interessant!

Har du fulgt med på denne saken, eller sett serien?

– Sara


#underholdning #netflix #tv #tvserie #oj #simpson #tips #rettssak #amerika 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg