Boktips: De dødes båt

God helg! Nå som påsken står for dør er en god krimbok et must for mange. Det har det egentlig aldri vært for meg, men jeg synes det er gøy å lese kortere krimfortelling og se de på tv. Haha, skikkelig lesehest der altså! I fjor kom jeg riktig nok over noen krimbøker av Knut Nærum som regnes for å være pariodier, eller en slags hyllest til Andre Bjerkes krimbøker. Den første boka, Døde Menn Går På Ski likte jeg godt, så jeg måtte bare lese oppfølgeren i år. Det som er felles for disse bøkene er at de er relativt korte, lette å lese og veldig humoristiske. Helt opp min gate med andre ord! Jeg har den tredje boka i serien også, så i løpet av påsken skal jeg prøve å komme meg igjennom den. 

Boken handler om kriminalforfatteren Kjell Nilsen som er invitert av Malin Meller, kosmetikkdronning, til Kjølholmen for en sommerferie i skjærgården. Han var familievenn av hennes avdøde mann og Meller ønsker at Nilsen skal skrive hennes nye biografi. Nilsen er i selskap med flere andre, blant annet Mellers søster og mann, hennes stedatter og stedatterens kjæreste. Allerede den første morgenen blir Meller funnet død i sin egen seng, og dødsårsaken; drukning. Noen har med andre ord tatt seg bryet med å drukne henne for så å bære henne opp i sin egen seng. Dette er selvfølgelig bare starten på nok et feriemareritt hvor Kjell Nilsen havner midt oppi det hele.

Det er bare å finne frem påskeegget og slenge seg på sofaen med litt lesing! 

Nok en gang byr Knut Nærum på en morsom bok som det er vanskelig å legge fra seg når den er på sitt mest spennende. Samtidig er heller ikke dette den skumleste krimboken i historien, men den spennende historien og de innviklede forholdene menneskene imellom gjør denne boka vel verdt å få med seg. Har du ikke fått med deg anbefalingen min av første bok kan du sjekke ut den her.

– Sara


#krim #påskekrim #påske #bok #boktips #tips #anbefaling #hverdag #blogger

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg