10 ting jeg vil å gjøre før jul

I dag er det nøyaktig 40 dager til julaften, og jeg gleder meg så mye til tiden fremover at jeg nesten sprekker. Julemusikk, gløgg, pepperkaker, pynting, julekalender, julefilmer og absolutt alt annet som har med jul og gjøre gleder jeg meg til å ta fatt på. Så i dag har jeg skrevet en liten liste med 10 ting jeg har lyst til å gjøre før jul.

1. Lage masse julepynt

Jeg har bestilt litt forskjellige greier fra Ebay som jeg håper kommer snart, i tillegg har jeg vært en tur på bruktbutikken og funnet litt fint som skal pyntes opp. Det tror jeg kommer til å bli veldig kos, så jeg ser frem til å sitte i min egen verden med julemusikk og pusle. 

2. Se hele listen min med julefilmer

Det finnes veldig mange julefilmer jeg ikke har fått sett enda, en del klassikere faktisk! Så i år vil jeg gjøre en skikkelig innsats for å få sett en haug. Det er jo så koselig!

3. Arrangere julequiz

Vi er jo en liten gjeng som lager quiz på rundgang, og i år har jeg bestemt meg for å arrangere en skikkelig julete quiz. Det blir masse julerelaterte spørsmål, gløgg og pepperkaker, og en liten premie til vinnere. Gleder meg!


Bilde fra nyttårsquizen i fjor. 

4. Juleverksted med venner

Første helgen i desember skal Tonje og jeg bake julekaker sammen, dette ser jeg veldig frem til, vi har nemlig ikke gjort noe sånt på flere år! Vilde og jeg har også snakket om å ha et juleverksted sammen, hvor koselig er ikke det? Jeg ser for meg oss sitter der med dorullnissene våre og koser oss, hehe, neida! Dorullnisser blir det nok ikke, men jeg gleder meg veldig! Og som om ikke det var kos nok har resepsjonsgjengen snakket om å få til noe juleverkstedsgreier før jul. Håper vi får det til!

5. Skaffe meg en stygg julegenser

Det faktum at jeg ikke eier en skikkelig stygg julegenser er helt krise! Jeg har vært på jakt de siste par årene, men enten har genseren jeg har hatt lyst på blitt utsolgt før jeg rekker å blunke, eller så finner jeg ingen jeg vil ha. Så i år skal jeg finne en, hvis ikke lager jeg en selv! 

6. Få med meg A Bad Moms Christmas 

Denne filmen går på kino i disse dager og er en oppfølger til Bad Moms som jeg skrev om på bloggen for noen uker tilbake. Den ser morsom ut, og det hadde vært så koselig å fått med noen for å se den. Jeg krysser fingrene!

7. Gjøre noe julete på Youtube-kanalen min

Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre enda, men jeg har snust på tanken om å poste ny video hver søndag i advent eller ha en form for 12 days of christmas. Om det blir sistnevnte kommer det til å bli enkle videoer selvfølgelig, som ikke krever altfor mye klipping, men det hadde jo vært gøy? Kan ikke dere gi beskjed i kommentarfletet hvis dere har noen ideer? 

8. Pynte til jul

Selvfølgelig! Dette skal jeg prøve å få gjort så tidlig som mulig, og jeg har prøvd å få Matias med på å la meg pynte den helga julegrana tennes i Hønefoss. Jeg innså at det allerede er denne lørdagen, det skjer nok ikke, men kanskje jeg begynner å sette frem litt pynt neste helg? Nå vil jo ikke all pynten være klar med en gang, siden jeg venter på pakker fra Ebay, så det vil komme litt etter litt. Er det egentlig innafor?

9. Lage masse spennende blogginnhold

Det kommer nok ikke som noen overraskelse at dere kommer til å merke at julen nærmer seg her på bloggen. Det vil komme DIYs, oppskrift og tips som vanlig. Jeg tror ikke jeg kommer til å ha en type DIY-uke slik som i fjor, men det skal ikke stå på juleinnlegg!

10. Kose meg med julegaveshopping

Dette har jeg ikke lyst til å stresse med i siste liten, så jeg skal prøve å være flink nå i slutten av november og starten av desember. Noen gaver er allerede kjøpt inn, men det mangler fortsatt en del. Jeg ser flere skriver i sosiale medier at de ferdig med både det ene og det andre til jul, men jeg liker å kose meg med det jeg da. 

Denne listen kunne sikkert blitt dobbelt så lang, for det er masse jeg har lyst til å gjøre før jul, men her er i hvert fall noe av det. Jeg har blant annet lyst til å smake egg nog for første gang, glede noen som ikke har det så lett i jula og lage god vegetar-julemat. 

Hva gleder du deg til å gjøre i tiden frem mot jul?

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#jul #inspirasjon #liste #inspo #blogg #blogger

4 kommentarer
    1. frodith: Ja, gleder meg masse til tiden som kommer 😀 Hehe, du har sikker nok å henge fingrene i frem mot jul kan jeg tenke meg! Gleder meg til å følge kalenderen din 🙂

    2. WorkoutB: Det kommer et innlegg med julefilmene jeg ønsker å se nå på fredag faktisk 🙂 Skal se om jeg får til et favoritt-innlegg også, kanskje i romjulen (må se en haug med filmer først) <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg