Oppskrift: Grapefrukt-shot

Dere som har fulgt meg en stund har kanskje fått med dere at jeg er veldig glad i en god juice-shot! Spesielt ingefærshot er en stor favoritt hos meg. Jeg har sett at disse shotene har fått litt hard medfart i media fra tid til annen, men det er jo så godt! En skikkelig sterk ingefærshot fungerer som en god oppkvikker, i tillegg er ingefær veldig godt for kroppen. Og selvfølgelig vil det sikkert være mer næringsstoffer i en ferskpresset juice-shot som du lager selv enn de du kjøper ferdig på for eksempel Narvesen, men det er jo praktisk å ha slikt tilgjengelig i butikk da.  

Uansett. Hjemmelaget er jo best, og jeg må nok lage et nytt innlegg om ingefærshoten min, jeg bladde meg tilbake å oppdaget at det innlegget ikke var så bra. Men i dag er det altså grapefrukt som er hovedingrediensen. Jeg fant ikke egentlig noe særlig med oppskrifter på dette fra før, så jeg veit ikke om det egentlig er en greie, men grapefrukt er jo så sunt! Personlig skulle jeg gjerne fått i meg mer grapefrukt, men jeg synes den syrlige frukten blir litt vanskelig å få i seg hel. En shot skal jeg dog klare! Jeg husker faktisk PTen jeg brukte for årevis siden sa at jeg burde spise en halv grapefrukt om dagen, og jeg prøvde faktisk, men ga fort opp. Nå får jeg gi det en sjanse igjen.

Ingredienser: 2 grapefrukter // 2 ts eplesidereddik // 1 ts honning (valgfritt)

Juice grapefrukten i en juicemaskin og bland inn eplesidereddik og honning om ønskelig. Et tips når du lager juice og shots er å alltid lage litt ekstra som du kan ha i kjøleskapet til de neste dagene. Det pleier jeg å gjøre, og juicen holder seg fint et par tre dager i kjøleskap.

Eplesidereddik og grapefrukt skal visstnok være supre for metabolismen og hjelpe til med å fjerne giftstoffer i kroppen. Om dette stemmer vet jeg selvfølgelig ikke for sikkert, men det skader i hvert fall ikke å drikke. Spesielt nå som det nærmer seg jul kan det jo bli litt ekstra kos, da setter sikkert kroppen pris på noen sunne dråper. Bare vær klar for en syrlig opplevelse! Dette er alt annet enn søtt 🙂

Er du glad i juice? 

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#oppskrift #juice #shot #sunt #grapefrukt #hjemmelaget 

6 kommentarer
    1. Little Miss Sunshine: Takk 😀 Ja det er helt utrolig surt, det er løgn å si at disse er gode. Likevel kvikner du greit opp etter en sånn, men ingefærshot er helt klart favoritten 🙂 Skal få lagt ut det på nytt, det gamle innlegget var ikke bra.
      Ha en fin helg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg