Filmtips: The Founder

Hei og god fredag! Har dere lagt noen hyggelig planer for helga? Jeg skal straks ut å gå en tur med Vilde, vi har jo faktisk fått litt snø her i Hønefoss så det blir kos! Etter turen trekker vi inn med en kopp varm kakao, jeg gleder meg! Først ville jeg bare innom dere med ukens underholdningstips, som i dag er en film. Denne så jeg for en god stund siden, men jeg har jo faktisk aldri tipset om den før. Så her kommer ukens filmtips!

The Founder bygger på en sann historie om Ray Kroc (Michael Keaton), en mislykket milkshakemaskin-selger som oppdager gullgruven McDonalds. Han skal levere noen maskiner til brødrene McDonald når han oppdager det velsmurte maskineriet av en fastfood-restaurant. Restauranten er ulik alt annet han har sett, kundene slipper å vente på maten, og kundene selv rydder opp etter seg. Han så med en gang potensialet for en landsdekkende kjede. På en ganske shady måte klarer Ray å ta kontroll over selskapet og ender opp med å skape et fastfood-imperium.

Det er ganske spennende å se hvordan denne fastfood-giganten faktisk ble til, og hvordan de faktiske grunnleggerne ble totalt overkjørt av Ray Kroc. Verdt en titt! Filmen kan ses på TV2 Sumo, Viaplay og iTunes. God helg ♥

Har du sett The Founder?

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#film #filmtips tips #anbefaling

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg