Podcast-tips: Kvinneguidens venner

For et par uker siden tipset jeg om noen av mine favoritt-sitcoms og i dag har jeg lyst til å tipse om en podcast. Vanligvis kommer disse innleggene på fredager, men jeg har vært syk og vært i praksis de to siste ukene, så jeg henger litt etter. Uansett. Jeg har hørt en del på podcast i det siste, for eksempel så bruker jeg å ha det på i bakgrunnen hjemme hvis jeg pusler med noe, på de lange togturene mellom Bergen og Hønefoss eller hvis jeg vil ha litt lett underholdning. På min podcast-liste finnes det veeldig varierte programmer, jeg hører på alt fra Radioresepsjonen til Konspirasjonspodden, til podcasten som er dagens tips; Kvinnegudiens Venner. I beskrivelsen av podcasten står det «En guide til Kvinneguiden. Linnéa Myhre og Stine Melbø gir deg det beste og verste fra Underverdenen på Internett, og dykker ned i viktige og mindre viktige tråder fra forumet over alle fora.»

Først og fremst, trenger man en podcast dedikert til Kvinneguidens mørke avgrunn? Svaret er vel strengt talt nei. Likevel er jeg fast lytter og har ledd og kost meg med samtlige episoder. Jeg er innom Kvinneguiden fra tid til annen, men orker ikke å tråle forumtråd opp og ned selv, da er det helt perfekt at denne podcasten gjør det for meg. Det er nemlig utrolig mye… interessant der inne. Jeg kan til tider mister litt troen på menneskeheten når jeg leser enkelte tråder, men Linnéa og Stine klarer likevel å lage en morsom, interessant og til og med alvorlig podcast om nettopp Kvinneguiden. Jeg synes dette er et kult konsept, og liker at de lager en pod om noe annet enn “alle andre”.

Det blir en del snakk om influencere og spesielt Caroline Berg Eriksen i podcasten, som kanskje er hatobjekt nummer 1 på Kvinneguiden, og for en som ikke har så mange venner som bryr seg om hva som rører seg i bloggverdenen er denne podcasten perfekt. Så, hvis du er som meg, litt over middels interessert i influencere og har har lyst til å høre på en litt annerledes podcast som er morsom, men også tar opp litt mer seriøse temaer synes jeg du burde sjekke ut Kvinneguidens venner asap!

Jeg hører forresten alltid på podcast via Acast, det er ingen spesiell grunn, annet enn at den siden er ryddig og grei.

Hører du på Kvinneguidens Venner?

Sara

2 kommentarer
    1. Jeg hadde ikke hørt om denne podcasten- så takk for tips! Kvinneguiden er litt av ett sted- har aldri kommentert der, men man havner jo der noen ganger, og det er senter for trolling der! Jeg startet litt på konspirasjonspodden 🙂 Ønsker deg en kjempefin helg! <3

      1. Bare hyggelig! Synes den er underholdende, og de to jentene er veldig festlige å høre på 🙂 Hehe, ja det er mye trolling der inne, og derfor holder også jeg meg unna kommentering, men litt gøy å lese innimellom.
        Elsker Konspirasjonspodden, du har masse bra i vente ^^ Håper tirsdagen din er fin <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg