Filmtips: Hjertestart

I ukens underholdningstips ønsker jeg å slå et slag for norsk film. Matias og jeg så denne på kino på søndag, og jeg likte de så godt! Det morsomme er at jeg kjenner han som har skrevet manus til filmen, han jobber faktisk sammen med meg i resepsjonen på hotellet! Så jeg var mildt sagt spent da jeg satte med ned i kinosetet med popcornet under armen. Den går som sagt på kino i disse dager, og har høstet veldig mye god kritikk. Blant annet terningkast 6 av Nettavisen og 5 av Dagbladet. Og selv om jeg alltid anbefaler filmer jeg synes er gode, må jeg trekke frem denne som en av de bedre jeg har sett på lang tid. Dette er en rørende og sterk film som jeg synes alle burde få med seg. 

Kristoffer Joner, som er en av mine absolutt favorittskuespillere i Norge spiller hovedrollen Kjetil. Han og konen Camilla adopterte en sønn sammen fra Colombia, men da Camilla dør i en bilulykke sliter Kjetil med forholdet til sønnen. Han har jobbet i oljebransjen og derfor vært mye borte fra familien, noe som førte til at det var Camilla som fikk det næreste forholdet til sønnen. Både Kjetil og sønnen, Daniel har det vanskelig med å takle Camillas bortgang, og det gjør vondt å se når forholdet mellom far og sønn ikke fungerer som det skal. I et desperat forsøk på å gi Daniel det livet og den kjærligheten han fortjener dra de tilbake til Colombia for å prøve å oppsøke Daniels ekte mor. 

Sjekk gjerne ut traileren!

Jeg brukte ikke ett sekund at den en 1 time og 42 minutter lange filmen til å tenke på andre ting. Filmen fanget meg fra første sekund, og det er sjelden. Jeg kommer ikke på en negativ ting å si om historien, det eneste jeg vil peke på er at barnevakten til Daniel og Camilla er ganske like. Det skapte forvirring for meg i starten, selv om jeg visste mye av hva som skulle skje på forhånd. Det er likevel bare en liten bagatell, og det er mulig jeg er den eneste som tenker over sånt. Det hadde uansett ingenting å si for min helhetlige opplevelse av filmen. Den er verdt å se, rett og slett ♥

Har du sett Hjertestart?

– Sara


#film #filmtips #tips #underholdning #kino #fredag #helg

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg