Boktips: Hver gang du forlater meg

Husker dere jeg vurderte å ha faste “spalter” på bloggen for en tid tilbake? Høres det forresten ikke veldig seriøst ut å skrive spalter? Uansett. Jeg har vinglet litt frem og tilbake, og lurt på om det er en god idé eller ikke. Hva om jeg en uke ikke får lagt ut en oppskrift eller et underholdningstips på riktig dag? Det er jo ikke verdens undergang. Jeg er bare redd for å sette i gang prosjekter også klarer jeg ikke gjennomføre. Men dere vet, never let the fear of striking out keep you from playing the game, og alt det der! Så jeg klinker til å innfører et fast underholdningstips på fredager. Da vil jeg tipse om en god blanding av tv-serier, filmer, bøker og lignende. Først ut er et boktips, Linnéa Myhres nyeste bok Hver gang du forlater meg. 

Dette er den tredje boken Linnéa Myhre skriver, og for første gang har hun laget en roman. De to forrige bøkene har vært om hennes eget liv, og selv om hun ser hun har hentet inspirasjon i eget liv her også er det ikke lenger selvbiografisk. Boken handler om en ung jente som har blitt forlatt av musikerkjæresten sin. Han bor i USA, og er mye på turné, så det er ikke noe nytt for henne, men denne gangen var det for alvor. Han ville ikke lenger være sammen med henne, og hun var sikker på at han aldri ville komme tilbake. Likevel vender han stadig vekk tilbake, og hun klarer ikke fri seg fra han. Uansett hvor mye hun prøver å overbevise både seg selv og han om at hun klarer seg fint på egenhånd, er han alltid velkommen inn i livet hennes så fort han tar kontakt. Hennes innerste håp er at han en dag skal innse at det er hun han vil være med, og at han ikke kan leve uten henne. 

Selv om dette er en roman må jeg innrømme at det er vanskelig å ikke se for seg nettopp Linnéa Myhre når man leser denne boken. Karakteren i boka har i likhet med Linnéa en spiseforstyrrelse og et veldig dårlig selvbilde hun sliter med. Hun går til en hypnotisør som hun kaller for Den Vise, som får mye av den sammen rollen som psykologen Finn hadde i de to andre bøkene. Musikk-kjæresten som tilfeldig nok er bergenser opplever stor suksess, og utseende hans er påfallende likt Sondre Lerches. Dette er noe jeg tenker mest over i starten av boken, og det gjør ikke noe med min opplevelse av den.

Jeg kan absolutt anbefale denne boken, spesielt hvis du liker det Linnéa Myhre har gitt ut tidligere. Boken er ganske tynn og er svært lettlest, så hvis du sliter med å komme i gang med lesing er dette et fint sted å starte.

Hvis jeg liker denne ordningen med et fast underholdningstips hver fredag tenker jeg at det etterhvert dukker opp en fast dag med oppskriftsinnlegg også. Jeg vil bare ikke starte på for mange slike ting, også ender jeg opp med å glemme det annenhver uke. Jeg regner med at dere forstår hva jeg mener. 

Hva synes du om at jeg har en slik fast greie hver fredag?

– Sara


#tips #underholdning #bok #boktips #lese #linneamyhre 

5 kommentarer
    1. Synes faste spalter er lurt jeg 🙂 Jeg har noen av dem selv…ikke spalter kanskje. Men faste Happenings…som Galleri Frodith, SKyggeutstillinger, høstutstillinger, kalender osv. Og du nå er det jo Karneval hos meg i morgen, har du lyst rekker du å sende inn et bilde, før kl 22 🙂 Jeg har ikke lest Linnea Myhre, leste bloggen noen ganger før. MEN jeg har Tegnehanne sin bok 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg