Oppskrift: lapper med gresk yoghurt

Hei og god mandag! Facebook-feeden min forteller meg at de fleste er tilbake på skolebenken i dag, så i dag tenkte jeg å tipse om en kjapp og enkel oppskrift på lapper med gresk yoghurt. Disse er sukkerfrie og hvis du bytter ut hvetemel med en grovere type vil de mette lengre. Perfekt til nistepakka! Disse kan med fordel stekes opp i en stor porsjon og fryses, da er det lett å ta opp når du har lyst på deilige lapper til frokost, og selvfølgelig til skolematen! Håper de faller i smak 🙂

Ingredienser til ca. 10-12 små lapper: 2 egg // 1,5 dl gresk yoghurt // 0,5 dl melk // 1 ts bakepulver // ca. 1 dl mel // Yaconsirup eller annen søtning // Kardemomme og 100% vaniljepulver for smak // 

Pisk egg, yoghurt, melk og yaconsirup sammen før du tilsetter alt det tørre. Tilpass med mer melk eller mel hvis du trenger det, røren skal være som en litt tykk vaffelrøre. 

Så er det bare å steke de, enten på en takke hvis du har det, eller i vanlig stekepanne. Stekepanne fungerte fint for meg.

Topp lappene med det du ønsker, for eksempel brunost, rømme og syltetøy, bær, smør, lønnesirup eller bananskiver. Du kan også fint droppe søtning helt og bare ha vanlig pålegg på. Gode blir de uansett! Og veldig godt er det å bytte ut vanlige brødskiver med disse innimellom. 

Håper de av dere som går på skole har hatt en fin første skoledag! Og at alle andre har hatt en fin mandag, enten den har blitt brukt på jobb eller ferie. Selv går jeg verken på skole eller jobber akkurat nå, håpet er å finne en jobb i nærheten av her jeg bor. Det er dog ikke bare enkelt, forrige uke sendte jeg ut en søknad på en jobb i Oslo, men denne uka skal jeg virkelig få opp dampen og sende ut en del åpne søknader til bedrifter i Hønefoss-området. Ønsk meg lykke til!

– Sara


#mat #lunsj #frokost #oppskrift #hjemmlaget #skolemat #tips #inspirasjon #inspo

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg