Oppskrift: Mango- og pasjonsfruktsorbet

Hei dere! Sommeren er ikke over enda, og det gjelder å skvise ut så mye sommerglede som mulig. Før vi vet ordet av det er alle motmagasiner fulle av sesongens tykke gensere og suppeoppskrifter som varmer. Ikke at det er noe galt i det altså, jeg elsker høstemoten og deilige supper! En lang og fin sensommer er dog ikke å forakte! Og til disse sene sommerkveldene synes jeg du burde prøve denne himmelske sorbeten, hvor du kun trenger to ingredienser! Det blir ikke enklere enn dette, og for en herlig smakskombo! Jeg lover at du ikke vil bli skuffet. 

Ingredienser: 1 stor mango // 2-3 pasjonsfrukter // Søtning hvis behov

Del pasjonsfrukten i to og skrap ut fruktkjøttet. Ha det over i en sil og klem ut all den gode juicen, frøene kan du bare kaste. 

Rensk mangoen og ha den i en foodprosessor eller blender sammen med pasjonsfruktjuicen. Blend til du får en jevn og fin fruktpuré, dersom du ønsker kan du tilsette søtning, men dette blir så søtt uansett at det egentlig ikke er nødvendig. Frys i ønskede former, og nyt!

Mango og pasjonsfrukt går så utrolig godt i sammen, så dette ble en stor suksess! Jeg toppet min skål med noen biter tørket mango og noen skogsbær. Veldig godt, og ikke minst sunt! Håper dere prøver den ut 🙂

Nå skal jeg skrive og sende en jobbsøknad før jeg skal gjøre ferdig en quiz jeg skal holde i morgen. Håper dere får en superfin kveld videre!

– Sara


#oppskrift #hjemmelaget #is #sorbet #mango #pasjonsfrukt #sommer #diy #inspo #inspirasjon #blogg #blogger #hverdag

4 kommentarer

Siste innlegg