Tips: konspirasjonspodden

Jeg har aldri vært noe flink til å høre på podcaster, rett og slett fordi jeg sliter veldig med å få med meg det som blir sagt. Om jeg for eksempel sitter på bussen har jeg så lett for å begynne å tenke på andre ting også har det plutselig gått 10 minutter hvor jeg ikke har fått med meg noe som helst. Det blir derfor alltid til at jeg hører på musikk på bussen, hvis jeg skal rydde eller om jeg bare sitter å pusler på datamaskinen. I det siste har jeg dog begynt så smått å høre på et par podcaster, og jeg digger det! Det var Mia som tipset meg om podcasten jeg nå skal anbefale videre til dere og den så underholdende! 

Konspirasjonspodden handler naturlig nok om konspirasjonsteorier, og det er Fredrik Sjaastad Næss og Bjørn-Henning Ødegaard som hoster. Hver uke tar for seg en ny konspirasjonsteori hvor de legger frem bevisene som eventuelt er der og så drøfter de rundt disse og kommer med en konklusjon til slutt. Jeg synes de er veldig flinke til å ha en god balansere mellom humor og seriøsitet. De tar de ulike konspirasjonsteoriene på alvor uansett hvor off teorien er. 

Personlig har jeg egentlig aldri vært noen stor tilhenger av konspirasjonsteorier, og det er veldig lite av det de presenterer i disse poddene jeg faktisk tror på, likevel er det skikkelig spennende. Mange av tingene hadde jeg aldri hørt om en gang! Jeg ante for eksempel ikke at det finnes teorier om at Paul McCartney er død og at det er en annen som utgir seg for å være han. Mulig jeg har fulgt dårlig med, men dette har gått meg hus forbi. Jeg skjønner ikke hvordan folk en gang kan få seg til å tro noe sånt, men likevel er det så interessant å høre alle de syke teoriene. 

Jeg er straks ferdig med sesong 1, og ser det kommer en del spennende konspirasjonsteorier i de neste sesongene. Gleder meg! Den eneste episoden jeg ikke orket å høre ferdig var den om at reptilmennesker styrer verden. Den var så søkt at jeg ikke fant den litt interessant en gang, hehe.

Jeg hører på podcast via Acast, enten på dataen eller via appen. Jeg håper de snart klarer å samkjøre slik at man kan logge inn og fortsette podder der man stoppet dem på alle enheter. Det savner jeg, ellers er Acast veldig oversiktlig og fin. Jeg liker den mye bedre enn Apples innebygde podcastspiller. 

– Hører du på noen gode podcaster?

– Sara 


#podcast #tips #underholdning #anbefaling #konspirasjon 

6 kommentarer
    1. Jeg var akkurat som deg med f.eks. lydbøker, men podcast (en bra en, i alle fall) går overraskende bra! Jeg hører på Synnøve og Vanessa, Ida med hjertet i hånden og Tusvik & Tønne, samt Skitshowet 🙂

    2. Little Miss Sunshine: Jaa, lydbok er bare å glemme! Det har jeg prøvd flere ganger xD Podcaster er jo ikke så lange ofte, men som du sier må være bra for at jeg skal klare å følge med. Synnøve og Vanessa, og Skitshowet har jeg ikke hørt noe på før, de må jeg sjekke ut! Takk for tips 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg