13 reasons why – sesong 2

For omtrent ett år siden tipset jeg om serien 13 reasons why her på bloggen, og har dere ikke sett sesongen 1 enda er det på tide! Det var en skikkelig god serie med et viktig budskap presentert på en ny og original måte. Og da sesong 2 ble bekreftet fikk vi vite at serien skulle ta for seg litt andre perspektiver enn det vi fikk i første sesong. Noe jeg synes virket spennende. Likevel sitter jeg litt igjen med følelsen av at denne sesongen kun ble laget for å tjene penger. Historien var allerede fortalt, og selv om vi fikk vite litt nye ting føler jeg kanskje at det var litt rart å komme med en oppfølger. Jeg pleier vanligvis ikke å lage omtaler av nye sesonger i serier jeg allerede har tipset om, men jeg synes denne fortjente et eget innlegg. 

13 Reasons Why

I denne sesongen følger vi rettssaken hvor familien til Hannah Baker (Kathrine Langford) anklager skolen for å ha skylden i Hannahs død. Vi får se de ulike vitnenes forklaringer, vitner som hovedsakelig består av Hannahs medelever. Dette byr på mange flashbacks, men ofte med en litt annen sannhet enn den som kom frem gjennom de 13 kassettene fra forrige sesong. Det er hovedsakelig det serien går i, ulike versjoner av sannheter vi allerede har sett. Mens rettssaken utvikler seg dukker det opp flere uhyggelige hendelser og beviser for at det foregår mye grums på Liberty High, blant annet en eske med polaroidbilder som viser seg å få betydning for flere av karakterene. Hannah, som jo er død er med som et “spøkelse” eller en hallusinasjon i hodet til Clay Jensen (Dylan Minnette).

Selv om jeg ikke synes denne sesongen var i nærheten av å nå opp til den forrige var det enkelte øyeblikk som var gode. Serien ble også bedre mot slutten, så hvis du så sesong 1 og likte den godt kan du absolutt ha “glede” av denne også. Hvis du ikke var fan av forrige sesong kan du glatt hoppe over denne! Nå ryktes det faktisk at det kommer en sesong 3 også, noe jeg i og for seg tenkte meg da jeg så hvordan denne sesongen sluttet. Jeg håper bare de tar til fornuften og dropper det.

– Sara


#tv #tvserie #serie #netflix #underholdning 

3 kommentarer
    1. Jeg syntes det var veldig rart at de skulle lage sesong to av denne serien, men nå som jeg har sett nesten alt av andresesongen så synes jeg det er ganske bra 🙂 Sesong tre kan de kanskje droppe, men det er faktisk bekreftet av Netflix!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg