Serietips: Pillars of the Earth

Hvis dere følger meg på Instagram har dere kanskje sett at jeg filmer en “Instagram kontrollerer dagen min”-video i dag. Følgerne mine har bestemt at de ønsket et serietips på bloggen, så det skal de få! Gå gjerne inn å følg meg hvis du har lyst til å være med å påvirke resten av dagen min, jeg heter Sara_Karlengen 🙂 Serien jeg ønsker å tipse dere om i dag er Pillars of the Earth, en miniserie på 8 episoder basert på boken med samme navn av Ken Follett. 

Serien er lagt til middelalderen og en tid som ble kalt “The Anarchy” – hvor England var preget av politisk kaos, maktkamper og religiøs konflikt. Den utløsende handlingen som førte til dette var at et skip med Kong Henriks (Clive Wood) sønn, forliste. Dette skapte omveltninger i arverekkefølgen og gjorde Maud (Alison Pill) til den neste i rekken til tronen. Dette falt ikke i god gjord hos alle og det blir en rundt tjue år lang kamp om tronen. Samtidig brenner katedralen i byen til grunde og vi får følge prior Philips (Matthew Macfadyen) lange kamp om å få gjenreist den. Tom Bulider (Rufus Sewell) blir ansvarlig byggmester, men det blir langt i fra en jobb uten utfordringer, både i form av familiære konflikter og på grunn av den politiske situasjonen som gjør tilgangen på ressurser knapp. 

Jeg merket at dette var en litt vanskelig serie å skulle skrive om, så sjekk gjerne ut traileren under for et litt bedre innblikk i hvordan serien er. 

Serien kan sammenlignes med Game of Thrones, sett bort fra fantasydelen. Så dersom du liker de tidlige sesongene av Game of Thrones er jeg ganske sikker på denne serien også vil falle i smak. Boka er visst også veldig bra, Matias har lest den og selv om den er ganske lang er den visstnok verdt å få med seg. Enn så lenge holder det med serien for min del, men det er jo klart mye av handlingen går tapt når over 800 sider skal gjøres om til 8 episoder – så man skal aldri si aldri!

– Sara


#tvserie #serie #tips #anbefaling #underholdning 

4 kommentarer
    1. Spennende! Jeg sitter å ser bort på boken som har stått ulest i hyllen min i årevis… Kanskje på tide å lese den? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg