Favorittilbehør til hår

Reklame | Annonselenker: Glitter

Etter at jeg klipte håret for noen uker tilbake, sjekk gjerne ut vloggen jeg filmet her, har jeg blitt mye flinkere til å gjøre ting med håret. Det er mye lettere å sette det opp nå enn tidligere, rett og slett fordi det ikke så mye hår å håndtere. Også er det noe med sommeren som gjør det morsommere å fikse håret. Under har jeg samlet det tilbehøret som blir mest brukt om dagen. 

Hårbånd fra Ebay // Hårspenne fra Glitter // Små spenner (ligner) //  Scrunchies her // Rosa scrunchie hjemmelaget

For noe som begynner å bli flere år siden klikket jeg hjem flere billige hårbånd fra Ebay. De kom med ståltråd i slik at man kunne lage søte sløyfer og sånt. Personlig var jeg ikke så fan av disse ståltrådene, det blei så stift og vanskelig å forme. Når sommeren kom i år bestemte jeg meg derfor for å klippe opp alle sammen og fjerne ståltråden, og resultatet er noen mye mer anvendelige hårbånd! Som regel setter jeg bare opp halve håret, eller hele håret i en dott også fester jeg båndet rundt som på bildet over. Men de gjør seg også veldig om du fletter de inn i en flette eller setter det opp på andre måter. 

Scrunchien har vært populær en stund nå og det håper jeg den fortsetter å være – for mer allsidig og behagelig strikk skal du lete lenge etter! Jeg har ganske tykt hår og da er disse store strikkene gull verdt når det kommer til å sette opp håret, men også hvis en skal lage en dott. Alt håret kommer med uten problem, i tillegg synes jeg det gir en kul effekt til dotten. (hvis det er lov å si) Jeg gjør som regel som på bildet over, samler litt av håret i en “hestehale” eller lager en half updo. Det som er litt gøy med scrunchies er at de er utrolig enkle å lage selv, sjekk ut oppskriften min her. 

Spennene bruker jeg hvis jeg skal sette opp håret litt finere, som for eksempel da jeg var i bryllup tidligere i sommer. Da lagde jeg en slags oppsats hvor den store spennen tilførte litt ekstra pynt. 

– Sara


#hår #hårpynt #pynt #tilbehør #accessories #skjønnhet #tips #inspirasjon

6 kommentarer

Siste innlegg