Filmtips: The Intern

Jeg har lyst til å plukke opp igjen der jeg sluttet før jul med film- og serietips, og i dag er det en skikkelig feelgood-film jeg har til dere. Den kom i 2015 og på skuespillerlisten har vi blant annet Robert De Niro og Anne Hathaway. Dette er film av det koselige slaget så du kan like gjerne finne frem pleddet og sette deg godt til rette i sofaen med en kopp varm kakao.

The Intern er en morsom, hjertevarmende film om 70 år gammel Ben som føler han mangler noe i livet. Kona hans har gått bort og pensjonisttilværelsen var ikke så spennende som han så for seg. Da han kommer over en annonse hvor et firma søker senior-interns griper han muligheten. Ikke bare får han en av praktikantplassene, han ender i tillegg opp med å være sjefens personlige assistent. Sjefen Jules prøver så godt hun kan å sjonglere familielivet med en stadig mer suksessfull bedrift, og som regel har hun 10 ting for mye på agendaen. Ben viser seg etter hvert å bli en viktig ressurs og søttespiller for Jules, både på jobb og privat.

Filmen er kanskje litt forutsigbar til tider, men det synes jeg ikke gjør noe. Både Matias og jeg likte denne veldig godt, og jeg anbefaler den uten tvil videre.

11 kommentarer

Siste innlegg