Oppskrift: Chai latte

Chai latte er en varm drikk med en helt herlig blanding av krydret te og sødme, og er ofte et valg når jeg skal på kafé. Dessverre får jeg altfor ofte servert smakløse, kjedelige chai latter når jeg bestiller ute. Jeg tenkte derfor at jeg skule prøve å lage en variant hjemme, for å se om jeg klarte å lage som det smakte skikkelig av. Og det klarte jeg! Dette ble akkurat sånn som jeg liker den ♥

Ingredienser til 1 stor kopp: 1,7 dl vann // 3 hele kardemommefrø // 4 hele pepperkorn // 1 stjerneanis // 1/2 ts kanel // 1 ts fenikkelfrø // 1/4 ts malt muskatnøtt // 1/4 ts malt ingefær // 1/4 ts malt nellik // 1,2 dl melk // 3 ts assam-te (anne sort te fungerer nok også)

I en kjele koker du vann og alt av krydderet, tilsett så melken og la det koke opp igjen. Ha så i teen og la dette putre et par minutter. Sil det hele og nyt! Pynt gjerne med kanel eller annet krydder. 

Dette ble så godt! Og den egner seg faktisk som kald også. Jeg fikk nemlig ikke drukket opp alt, så jeg satte resten i kjøleskap, og da minnet den litt om julelatten til Tine! Yummy!

Hva bestiller du når du er på kafé?

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#chai #chailatte #drikke #te #kafé #oppskrift #hjemmelaget

9 kommentarer

Siste innlegg