Serietips: The Orville

Denne ukens serietips er kanskje for de spesielt interesserte, men jeg må likevel skrive om den. Seth Macfarlanes nyeste serie The Orville er som en humoristisk parodi på Star Trek, og selv om det kanskje høres veldig uinteressant ut for mange, er dette en veldig bra serie. Jeg må innrømme at jeg elsker Star Trek The Nex Generation, men det er den eneste Star Trek-serien jeg har sett. Jeg er heller ingen storelsker av science fiction, men TNG falt jeg veldig for. The Orville er som sagt heller ingen rein science fiction serie. Seth Macfarlane er jo også skaperen av Family Guy, så jeg håper dere vil gi serien en sjanse.

Serien foregår 400 år inn i fremtiden, ombord det utforskende romskipet USS Orville. Seth Macfarlane er ikke bare skaperen, han har også hovedrollen i serien, som nylig tiltrådt kaptein Ed Mercer. Mannskapet hans består av mennesker og skapninger fra andre planeter, tillegg til roboten Isac. Med på laget som førstekommandør får han også sin ekskone, som han tidligere har tatt på fersken i sengen med en blå alien. Dette skaper selvfølgelig mange morsomme situasjoner. Men selv om dette er en science fiction/humor-serie tar den også opp viktige temaer i hver episode. Blant annet forståelse for andre kulturer og kjønnsidentitet.

Sesong 1  kan ses på Viaplay, og sesong 2 er sikkert like bak. Jeg anbefaler i hvert fall at dere tar en titt når muligheten byr seg.

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#tv #underholdning #tvserie #humor #sciencefiction #anbefaling #tips

4 kommentarer

Siste innlegg