Oppskrift: Solbærgløgg

I dag er det siste søndag i advent, og nå er det under en uke til julaften! Håper dere alle begynner å komme i mål med julegaver, julebakst og alt annet som skal på plass. Mamma kommer på pepperkakebaking i morgen, også skal jeg lage fattigmann til onkel, etter det sier jeg meg ferdig med julebakingen for i år. Det blir som regel ikke så mye baking på mitt kjøkken før jul, mer søtsakelaging. Hihi. Og i dag har jeg en ny oppskrift til dere, denne gangen er det solbærgløgg som står på menyen. Jeg har tatt utgangspunkt i denne oppskriften, men har lagt til litt ekstra krydder. Håper det smaker ♥

Ingredienser: 4dl solbærsaft // 4dl vann // 2dl eplejuice // 2 hele kanel // En klype nellikspiker // 1ss kardemomme // 1ts malt ingefær // 1ss allehånde  

Putt alt sammen i en kjel, kok det opp og sett det så kjølig til trekking natten over. Sil bort krydderet og ha det over på en flaske, enkelt og greit. 

Varm den opp og server gjerne med nøtter og rosiner, hvis du liker det.

En julekake er også lov! Hihi 🙂 Jeg har vært så heldig å få utrolig gode brune pinner og havreflarn av snilleste Pre på jobben ♥ Det ble SÅ godt ved siden av gløggen, så tusen takk for kakene Pre!

Jeg ble nesten overrasket over hvor enkelt det var, det eneste som tar tid her er jo trekketiden i kjøleskap! Også ble det så godt, jul på flaske rett og slett. Dette kan være fint å gi bort i gave til noen hvis du setter på en liten tag med et koselig bånd. 

Litt seinere i kveld kommer det forresten et innlegg med noen last minute gaveideer, så kom gjerne innom igjen om noen timer! 

Er du glad i gløgg?

– Sara


#gløgg #drikk #jul #juledrikk #hjemmelaget #oppskrift #inspo #inspirasjon 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg