Verdens vegetardag: middagsinspirasjon

I dag er verdens vegetardag, hvor gøy er det ikke at den faller på en mandag? Da er det i hvert fall ingen grunn til å ikke kjøre på med meat free monday, ikke sant? På min meny i dag står det vegetartaco, og jeg tenkte jeg skulle bruke Rema1000 sin meatish-deig. Den er et veldig godt alternativ til kjøttdeig, og den kan brukes til taco, spagetti, på pizzaen, ja alt du vanligvis ville brukt kjøttdeig til. Anbefaler å teste den ut hvis du synes det er vanskelig å lage kjøttfrie middager 🙂 Og dersom det skorter på inspirasjonen har jeg samlet noen av mine kjøttfrie favorittmiddager her til deg, håper jeg klarer å friste!

Vegetarcurry

Dette tror jeg må være favoritten over alle favoritter! Er du glad i indisk kan jeg nesten garantere at du vil like denne smaksbomben.

Shepherd’s pie

Denne vegetarvarianten av Shepherd’s pie er også skikkelig smaksrik også blir dette alltid nok middag til Matias og meg i to dager. Deilig å ha middagen klar til neste dag!

Kremet pasta med spinat

Pasta er alltid en slager og i hvert fall når den serveres med deilig spinat, cherrytomater, parmesan og pinjekjerner. Hva er det å ikke like?

Chana masala

Enda en indisk favoritt! Får jeg masse krydder, fersk koriander og nanbrød er jeg som regel solgt.

Gulrotsuppe med ingefær og kokos

En god suppe er et must om høsten, og denne gulrot suppen med smak av ingefær og kokos må bare prøves! Den er spennende i smaken og akkurat passe fyldig – serves med godt brød til.

Dette er selvfølgelig bare en liten brøkdel av hva jeg liker å lage til middag, for enda flere oppskrifter sjekk gjerne ut kategorien mat og oppskrifter her på bloggen! Så gjenstår det bare å ønske dere en riktig fin mandag, håper den kommende uken blir super!

– Sara


#mat #middag #vegetar #veggis #inspirasjon #tips 

14 kommentarer

Siste innlegg