Slik får du en mer spennende kaffeopplevelse

Det er lite som slår en skikkelig god kopp med kaffe om morgenen, men av og til kan det være godt med et hint av smak i koppen med sort gull. Her hjemme er vi for eksempel veldig fan av julekaffen til Solberg & Hansen, de lager alltid så god julekaffe med en veldig god balanse mellom krydder og kaffe. Men visste dere at det ikke så mye som skal til for å gjøre den vanlige traktekaffen litt mer spennende? Litt krydder i filteret er faktisk alt som skal til for å spice opp kaffekoppen. 

Fyll kaffe i filteret som vanlig, og finn frem ønsket krydder. Vi har pleid å bruke en liten teskje med kanel, men i dag dristet vi oss til å ha i litt kardemomme også. Det ble veldig godt, men vi hadde i litt for mye kardemomme, for kanelensmaken kom ikke helt fram. Jeg anbefaler derfor at hvis du vil prøve deg på denne kombinasjonen at du tar halvparten så mye kardemomme som kanel. Andre ting som kan legges i filteret sammen med kaffepulveret er stjerneanis, en skive tørket appelsin, eller et par nellikspikre. Her kan du egentlig prøve deg frem så mye du vil! 

– Trenger du en god grunn for å drikke kaffe? Her har du 10!

Ikke bare får kaffen en god smak, men hele kjøkkenet lukter så utrolig godt mens det traktes! I år tenkte jeg å prøve å lage en egen julekaffe med de tradisjonelle julekrydderne. Jeg kan dele oppskrift hvis jeg finner en god smakskombinasjon. Kjenner jeg gleder meg allerede!

Hvordan liker du kaffen din?

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#kaffe #kaffekopp #tips #inspirasjon #drikke #oppskrift 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg