Sunn somerdrikk: Chia fresca

Siden ukens oppskrift utgikk forrige uke håper jeg dere blir fornøyd med denne her! Dette fikk jeg en idé om å lage for en tid tilbake da jeg så ei venninne drakk noe helt merkelig fra en flaske. Jeg tror hun hadde kjøpt den i Thailand eller på en Thailandsk butikk, og det er visst veldig vanlig å ha forskjellig typer frø i drikke der. Etter litt googling kom jeg frem til at det heter chia fresca, dette har kanskje de fleste av dere allerede prøvd, men jeg henger litt etter. Så derfor måtte jeg jo prøve å lage en variant selv. Chiafrø er veldig sunne frø med blant annet mer omega 3 enn laks, mer kalium enn banan og mer kalsium enn melk. Det er med andre ord ingen grunn til å ikke dytte innpå! Håper denne oppskriften kan hjelpe til med det. 

Ingredienser: Juice, vann eller annen drikke etter eget ønske // 1-2 ss chiafrø // en flaske til å ha det i

Finn frem beholderen din og ha i chiafrøene.

Fyll opp flasken med valgfri drikke. De hadde ikke den juicen jeg hadde lyst på fra Tropicana (den røde) så jeg prøvde meg på limonade isteden. Det fungerte veldig bra det også, men det er jo litt mindre sunt enn ren juice eller vann da. 

Så er det bare å la flasken stå i kjøleskapet til neste morgen! Og vips så har du en kald og forfriskende drikkeflaske med masse herlige næringsstoffer klart. 

Neste gang har jeg lyst til å bare prøve en helt enkel versjon med vann og litt skvist sitron i, tror det blir super godt og veldig forfriskende! Kanskje noen av dere har gode smaksforslag å komme med? Jeg vil gjerne høre ♥ Så må dere ha en superfin lørdagskveld 🙂 

Har du prøvd noe lignende før?

– Sara


#chia #chiafrø #sunt #drikke #limonade #juice #kosthold #sunn #sommer #friskt #oppskrift

5 kommentarer
    1. Niks, men så er ikke jeg så veldig glad i f.eks smoothie på grunn av at den ofte inneholder bær med ulike typer frø. Liker da ikke konsistensen, og synes det er så irriterende å få mellom tennene. Haha, vet 😀 Så spørs om denne ikke vil falle i smak hos meg.. :/
      -Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg