Oppskrift: baked sweet potato skins

Hei og god onsdag! Denne uka har gått så altfor fort og plutselig er vi på onsdag allerede! Det var veldig deilig med en uke fri forrige uke, for denne uka er det full fart. Jeg skal likevel prøve så godt jeg kan å få ut noen innlegg ♥ Jeg tenkte å starte med å dele en sinnsykt god oppskrift med dere. Har dere en åpning i middagsplanen denne uken anbefaler jeg å smette inn denne her, for dette var GODT! Jeg lagde den litt på slump, så dette er ca. mål, men bare smak dere frem. Jeg serverte disse med stekte grønnsaker til, men kan se for meg at de er gode med en frisk salat også!

Ingredienser til 2 personer: 1 stor søtpotet // 1 liten løk // 1 fedd hvitløk // En neve spinat // 1 dl rømme // 2 dl kikerter // Mozarellaost // Krydder etter ønske

Bak søtpoteten hel i ovnen til den har blitt myk. Mens de steker kutter du opp løk og hvitløk og steker det. Mot slutten av steketiden tilsetter du spinaten. Når potetene har blitt myke lar du de kjøle seg litt ned før du tar ut innmaten, vær litt forsiktig så du ikke ødelegger skallet, de skal vi fylle opp igjen litt seinere. 

Bland søtpoteten sammen med kikerter, løkblandingen, og rømme i en bolle. Jeg hadde igjen litt mais i en boks så jeg slengte oppi litt av det også.

Bland det godt og fyll opp skallene.

Dryss over litt mozarellaost, eller annen ost etter ønske. Jeg hadde parmesan liggende så jeg blandet litt. Veldig god kombo!

Og da var det ferdig! Husk bare på å lage litt tilbehør, jeg tror nok en sånn alene blir litt lite for én person. Tar du begge to selv derimot, burde det holde! Det fristet nesten å gjøre det, for de var helt sykt gode! Lov meg at dere tester de ut?

Er du glad i søtpotet?

– Sara


#mat #middag #oppskrift #sunt #vegetar #søtpotet #hjemmelaget #sunn 

26 kommentarer

Siste innlegg