Oppskrift: chiapudding med blåbær (vegansk)

Jeg har hatt lyst til å prøve å lage chiapudding i evigheter nå, men har aldri somlet meg til å kjøpe inn frø. Nå har jeg endelig fått bestilt meg en pose, kjøpte min på iHerb for en billig penge, men man kan også kjøpe det i norske helsekostbutikker. Håper dere liker oppskriften!

Ingredienser til en porsjon:

  • 2 dl mandelmelk
  • 4 ss chiafrø
  • 2 ts yaconsirup/maple syrup/agavesirup (eventuelt honning)
  • Blåbær eller andre ting til topping

Ha alt sammen unntatt toppingen i et glass og sett det kjølig noen timer, du kan gjerne la det stå natten over. Husk bare på å røre i koppen et par ganger mens det står.

Dette var frokosten min på søndag, oppskrift på juicen fikk dere da, men her er den igjen hvis noen er interesserte.

Nå sitter jeg på jobb å blogger i matpausen, jeg fikk nemlig litt dårligere tid i går enn planlagt så jeg må skrive litt her. Jeg måtte finne antrekk til Vixen Blog Awards, for gjett hvem som fikk to billetter til det i går? Litt kort varsel, men hurra så gøy det skal bli! Anna kommer til meg etterpå så fikser vi oss sammen før vi er klare for prisutdeling. Kameraet er fulladet så det skal knipses masse bilder!

7 kommentarer

Siste innlegg