Julestemning på Bergen Julemarked

Hei! Har dere spist lussekatter i dag? Det har jeg 🙂 I går var mamma og jeg hos bestemor for litt julebaking, sirupssnipper sto på planen, men jeg måtte jo ha noen lussekatter til i dag og, så da jeg kom hjem ble det en porsjon med det. Så nå har jeg kommet i gang med bakingen til jul! Jeg har ikke tenkt til å bake så veldig mye i år egentlig, men noen trøfler skal jeg alltids få til, fattigmann må onkel få også, skal jeg jo få bakt et pepperkakehus! Det må enn så lenge vike litt, for i dag fikk jeg utdelt hjemmeeksamen i mediefagsdidaktikken, så den neste uka blir det mye skriving på meg. Mellom slagene skal jeg prøve å få lagt ut en oppskrift eller to, men i mellomtiden får dere kose dere med noen bilder fra da jeg var på Bergens Julemarked forrige uke.  

Bare inngangen gir umiddelbar julestemning!

Her kunne man få servert crêpe,

glasserte epler,

og mye annet godt!

Det var mulig å kjøre både pariserhjul og karusell.

Ble det for kald var det bare å varme seg ved bålpannen.

Også kunne man selvfølgelig kjøpe mange fine julegaver av diverse slag. Alt fra hjemmelagde julekuler, til strikkede ting til disse søte Disney-figurene kunne kjøpes med hjem for å glede noen.

Julemusikken surret i bakgrunnen og ulike lukter av jul fantes bak hvert hjørne. Så koselig det er med julemarked!

Har du vært på julemarked i år?

– Sara

9 kommentarer

Siste innlegg