Julegavetips 2018

Reklame | Annonselenker: WOROOM, Room21, Ideal Of Sweden & X-Life

Hvert år glemmer jeg hvor utrolig lang tid det tar å lage disse innleggene, og tenker at jeg skal rekke å bli ferdig mye før. Dette innlegget skulle med andre ord vært ferdig for et par dager siden, men bedre seint enn aldri! Litt typisk er det jo at bloggen min ble lagt over til den nye plattformen mens jeg holdt på med dette innlegget, så jeg måtte jo bruke litt tid på å lære meg hvordan ting fungerer. Da jeg var praktikant hos Polhem PR delte jeg innlegg på deres hjemmeside og de brukte WordPress, men jeg husker skremmende lite fra det. Det går seg forhåpentligvis til etterhvert! Her er i hvert fall noen julegavetips fra meg.

For den matglade

1. HER 2. HER 3. HER 4. HER 5. HER 6. HER 7. HER 8. HER 9. HER 10. HER 11. HER 12. HER 13. HER 14. HER 15. HER 16. HER 17. HER 18. HER 19. HER 20.HER

Denne kategorien passer nok til veldig mange, meg selv inkludert! En spiselig gave, en kokebok eller noe som kan brukes i eller til matlaging er ofte vellykkede gaver! Jeg har linket til diverse steder tingene over kan kjøpes, men urtesalt, olivenolje med smakstilsetninger og julegodteri kan du like gjerne lage selv. Jeg tror de aller fleste setter stor pris på slike ting som er hjemmelaget! Øverst i høyre hjørnet har jeg satt sammen et forslag til et “ostesett”, hvis du kjenner noen som er glad i vinkveld med ost og kjeks kan du kjøpe inn noen forskjellige oster, en marmelade og kanskje noe personen kan servere på. Dette kan også gjøre med andre teamet, for eksempel kaffetema!

For den skjønnhets- og moteinteresserte

1. HER 2. HER 3. HER 4. HER 5. HER 6. HER 7. HER 8. HER 9. HER 10. HER 11. HER 12. HER 13. HER 14. HER 15. HER 16. HER 17. HER 18. HER 19. HER 20.HER

Kjenner du noen som er glad i mote eller er litt ekstra interessert i skjønnhet og velvære? Da tror jeg du finner noe passende i kategorien over! En tykk strikkegenser eller et annet plagg du vet mottakeren vil sette pris på er alltid en sikker vinner. Hvis klær ikke er helt det du er ute etter kan tilbehør av en eller annen sort kanskje være et bedre forslag? Hårbøyler er i vinden som aldri før, det samme er enkle gullsmykker. Litt sminke eller hudpleie er også gode tips, pass bare på at fargene passer til vedkommende, spesielt hvis du kjøper ting som foundation, concealer og lignende. Og husk her kan du også lage ting selv, for eksempel  en hjemmelaget skrubb i en fin krukke, koselig å gi og koselig å få!

Gaver til hjemmet

1. HER 2. HER 3. HER 4. HER 5. HER 6. HER 7. HER 8. HER 9. HER 10. HER 11. HER 12. HER 13. HER 14. HER 15. HER 16. HER 17. HER 18. HER 19. HER

En trenger ikke være veldig interiørinteressert for å sette pris på en gave til hjemme. De fleste liker vel å ha det fint rundt seg, så hvorfor ikke gi noe som passer inn hjemme hos mottakeren? Et deilig pledd som passer inn med resten av fargene, en kul vase eller kanskje noe så enkelt som et par duftlys er jeg sikker på at mange ville satt pris på! Kanskje personen du skal gi til er opptatt av å få en grønnere hverdag, da kan for eksempel grønne alternativ til vaskeprodukter være en idé. Ikke bare letter det på samvittigheten å bruke slike produkter, men de se ofte veldig lekre ut og! Google Home og lignende produkter virker å være populære om dagen, kanskje du kjenner noen som ønsker seg noe sånt? Det finnes både en mini-versjon og en stor så her er det mulighet for spleisegave! Et brettspill eller ti synes jeg alle hjem burde ha, så hvorfor ikke gi bort et spill du tror mottakeren kunne hatt glede av? Det finnes så mange morsomme selskapsspill på markedet, ryktet går, politisk ukorrekt og gruble er blant mine favoritter.

Hobby og fritid 

1. HER 2. HER 3. HER 4. HER 5. HER 6. HER 7. HER 8. HER 9. HER 10. HER 11. HER 12. HER 13. HER 14. HER 15. HER 16. HER 17. HER 18. HER

I mangel på et bedre navn fikk den siste kategorien hete hobby og fritid, og i den finner du litt av hvert. De fleste har en eller annen hobby eller interesse det går an å kjøpe en gave til, om det så er trening, fotografering eller kanskje reising. Kjenne du en treningsglad person kan kanskje en ny fresh gymbag være en fin gave, eller en fin vannflaske som kan brukes igjen og igjen. Fotoutstyr kan ofte være litt dyrt, men tilbehør som for eksempel en skinnreim eller et fint linselokk er både praktisk og ikke så dyrt. Kjenner du noen som er glad i musikk og kanskje samler på vinylplater? Da har du alltid noe å kjøpe, men kanskje en fin kasse å ha platene i kunne vært en fin gave? Her i huset fylles det i hvert fall fort opp og nå er snart to kasser fulle! Bullet journaling er en koselig hobby som mange setter pris på, og jeg vil tro nye penner til det, eller kanskje en helt ny bok for det kommende året ville blitt en stor hit!

Håper disse tipsene falt i smak! Det er selvfølgelig mange andre kategorier jeg kunne tatt med og andre inndelinger som sikkert hadde fungert, men sånn ble det i år. Det er jo greit å kunne variere litt hvordan disse innleggene blir! Selv er jeg snart ferdig med alle julegavene, jeg mangler bare å kjøpe inn en som jeg allerede har planlagt og finne på en siste. Det er ikke like lett alltid! Hvis dere ikke er i mål enda håper jeg i hvert fall at dere fikk noen gode tips her 🙂

– Sara

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg