3 tips for kulere drinker til Halloween

Hei, og god torsdag! Nå er det bare et par dager til lørdag, og selv om Halloween ikke er før den 31. er det kanskje noen av dere som skal arrangere fest? Da har jeg i såfall et par tips til hvordan dere kan servere og gjøre drinkene litt skumlere enn vanlig. Dette kan fint gjøres med både alkoholfritt og alkoholholdig drikke, selvfølgelig.

Ekle isbiter 

Dette har jeg tenkt lenge at jeg skulle gjøre til Halloween, men fy søren for et strev jeg hadde med å finn gummimark. Jeg har omtrent vært innom alle matbutikkene i hele Hønefoss, uten særlig hell. Heldigvis fant jeg tilslutt noen i smågodtdisken på Europis, det var riktignok mer gummislange enn mark, så jeg måtte klippe de opp! Det får likevel bare duge! Jeg lagde også noen med fake edderkopper. 

Fremgangsmåten her sier seg kanskje selv, men et lite tips er å koke vannet og så la det kjøle seg ned, før du legger isbitene til frys. Dette vil gjøre at isbitene blir mer gjennomsiktig, og du vil få mer utbytte av det du legger i. Det hjalp i hvert fall veldig på edderkopp-isbitene, men på de med gummimark ble det som vanlig isbiter. Husk bare å si i fra til gjestene hvis noen av isbitene du lager har ikke-spiselige ting i seg!

Sukkerkant på glass

Dette enkle trikset kan pynte opp drinken veldig, og det passer selvfølgelig like bra til andre anledninger også. Denne gangen tenker jeg det passet godt med sort.

For å lage sukkeret blander du bare sukker med konditorfarge i ønsket farge. Deretter smører du inn kanten av glassene med sitronsaft, før du dypper de i sukkerblandingen. Enkelt som bare det! 

Punsjbolle i ekte Halloweenstil

Sist men ikke minst; gresskar-punsjbolle. Dette er skikkelig dekorativt, og jeg vil tro gjestene synes det er litt ekstra stas å hente punsj fra et gresskar på selveste Halloween! Det er heller ikke så vanskelig å lage.  

Bare finn et gresskar som er stort nok, skjær så av toppen og hul det ut så mye du trenger til å få på plass bollen. Spar gjerne på det du tar ut, dette kan brukes i for eksempel supper. Så er det bare å få på plass bollen og fylle den med punsj. Du kan også skjære ut et ansikt på gresskaret, da synes punsjen igjennom. Det er mulig jeg gjør det før lørdagen, vi får se. 

Alle tre tingene er veldig enkle, og relativt budsjettvennlige. I hvert fall de to første! Håper dere likte tipsene! 

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#halloween #drink #halloweendiy #diy #tips #drikke #punsj #inspirasjon #fest halloween2017preps

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg