DY: Halloween-dekor med spraylakk

Ny dag, nytt Halloween-innlegg. I dag har jeg lekt meg litt med spraylakk, og jeg tenkte å vise dere hvordan stort sett alt kan bli skikkelig Halloween-aktig med et lite lag lakk eller maling. Dette er en perfekt mulighet til å få brukt for gamle vaser, pynteting osv. som ellers bare ligger å støver bort. Jeg har laget litt forskjellige ting, som alle skal frem på lørdag. Stort sett alt er kjøpt inn fra bruktbutikken, og tingene kostet derfor ikke stort. Jeg har også benyttet meg av et tomt glass som en gang inneholdt pastasaus. Gjenbruk! Håper dere får noen gode ideer 🙂 

Gamle vaser og krukker kan bli kjempekul Halloweenpynt, og det spiller ingen rolle hva slags farge eller mønster tingen har hatt før. Bare gi tingene et par lag med sprayboksen og de glir rett inn på Halloween. Dette har egentlig vært en grønn vase og messingbolle.

Dødningshodene var egentlig lyse, og de så forsåvidt greie ut fra før. Likevel synes jeg de ble enda litt kulere i helsort og gull. De koster bare 5 kroner på Nille for alle sammen, så det vil jeg si ble billig pynt! 

Har du kjøpt pastasaus, syltetøy eller lignende på glass før kan disse fint brukes om igjen til skummel Halloween-dekor. Jeg brukte “water marble”-teknikken for negler, hvor man drypper neglelakk opp i en boks med vann for så å dyppe neglen (denne gangen glasset) oppi. Dette skaper unike mønster på neglen, men det skapte også et veldig tilfeldig mønster av sort og oransje på glasset. Lokket sprayet jeg sort, og på innsiden limte jeg fast litt tyll, spindelvev og noen edderkopper. Så plasserte jeg et el-telys inni, og slang på litt spindelvev og noen edderkopper på utsiden, skummel lyslykt på 1-2-3! 

Disse to barbiedukkene er kanskje favoritten min med hele innlegget, de var så morsomme å lage! De ble også kjøpt på bruktbutikken, for en billig penge. For å gi de den gusten farge malte jeg de med en maling jeg hadde liggende, og øynene fikk et lag med hvitt. Så tullet jeg de inn i dopapir slik at det skulle se ut som bandasje, og limte det fast med limpistol. Jeg brukte øyenskygge, og leppestift for å sminke de. Også fikk håret et par runder med hårspray, og hun ene fikk litt leppestift og hvit spraylakk i håret. Med en liten knekk i nakken ble disse dukkene skikkelig ekle, om jeg får si det selv. 

Det finnes nesten ikke grenser for hva man kan gjøre med litt fantasi og en sprayboks.  Så det er bare å finne frem gammel pynt og litt spraylakk og komme i gang 🙂

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#halloween #halloweendiy #diy #hobby #spraylakk #dekor #tips #inspirasjon #inspo #halloween2017preps

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg