DIY: Golden flower pot

Hei! Her kommer et etterlengtet DIY-prosjekt fra meg. Nå har denne kategorien stått urørt siden førjulens DIY-week så dette var jammen på tide! I dag skal jeg vise dere noen superfine blomsterpotter som jeg har spraylakkert i gull. Dette er latterlig enkelt, men de gjorde seg veldig i bokhyllen. Nå gjenstår det bare å finne et par fine planer som passer i. Blomsterpottene er kjøpt på IKEA til utrolige 5 kroner og sprayen er fra Jernia. Husker ikke helt hva den kostet, men tror det var rundt 70 kroner. Dette er med andre ord et ganske rimelig prosjekt, og sprayboksen holder jo til mye mer enn bare dette prosjektet. Let’s get spraying!

Du trenger: en blomsterpotte // gullspray // et underlag//

Tørk av potten slik at den er helt rein før du begynner. Så sprayer du hele potten i et tynt lag. La den tørke helt før du går i gang med lag nummer to. Jeg tror dette er veldig viktig når du bruker sprayer i chrom! Jeg har nemlig erfart at lakken aldri tørker helt, og jeg tror det er fordi jeg har vært litt for ivrig og sprayet før det har vært hundre prosent tørt. Jeg lot derfor potten stå natten over før jeg lakkerte på nytt. Nå smitter den ikke av i det hele tatt!

Jeg synes det ble så mye finere med gull enn den kjedelige blasse fargen! Og hvis du ikke er noen storfan av gull kan du jo spraye i akkurat den fargen du liker. Sølv, knall rosa eller kanskje matt sort? Your choice!

Jeg ble veldig fornøyd med resultatet og nå frister det å gå løs med sprayboksen! Jeg vet ikke helt om Matias er like begeistret for det, så jeg får prøve å beherske meg. Men litt gull må man ha ♥

Vil du har flere DIY-prosjekter fremover?

– Sara


#diy #hobby #hjemmelaget #doityourself #interiør #hjem #gull #blomsterpotte #blomster #pynt #dekor #blogg #tips #kreativ #ide #ideer #inspirasjon

20 kommentarer

Siste innlegg